Német gyermekirodalom az óvodában

Szij , Sára Fanni (2020) Német gyermekirodalom az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szij Sára Fanni-Német gyermekirodalom az óvodában-Szakdolgozat.pdf] PDF
Szij Sára Fanni-Német gyermekirodalom az óvodában-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (761kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom elméleti részében tanulmányozom azt, mit tekintettek régen, valamint most gyermekirodalomnak, milyen különböző nézetei vannak. Elemzem a gyermekirodalom fejlődéslélektani, esztétikai, valamint nevelési hatását, fontosságát egyaránt. A következő részben a német gyermekirodalom módszertanára térek át, ahol kifejtem az irodalmi nevelés azon módszereit, amit idegennyelvű műveknél alkalmazni érdemes. Továbbá a gyermekirodalmi művek óvodába való bevitelére, használatára hívom fel a figyelmet, valamint a német nyelvű irodalmi művek feldolgozásáról is szót ejtek. A módszertani részben említést teszek emellett a szemléltetés fajtáiról, az óvodapedagógus feladatairól, valamint az óvodai foglalkozások és az irodalmi nevelés kapcsolatáról, összefüggéseiről. Kutatásomban egy németországi, valamint egy magyar óvoda idegennyelvi fejlesztését, gyermekirodalmi művek használatát vizsgálom, melyek a különbségek és az egyezések a kettő óvoda között.

Magyar cím

Német gyermekirodalom az óvodában

Angol cím

German children's literature in nursery school

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Hirschler, Erzsébet
Nyelvtanár

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Sára Fanni Szij
Dátum: 22 Jún 2020 13:57
Utolsó módosítás: 22 Jún 2020 13:57
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6425

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet