Mrázik , Regina (2020) Beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Mrázik Regina-Beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája a beszédtanulást és a médiabefolyás összefüggéseit tárja fel. A szakirodalmak tanulmányozása során bebizonyosodott, hogy a média nemcsak a beszédre van befolyással, hanem a szocializációra, a megismerési folyamatokra, a kognitív fejlődésre valamint az érzelmi fejlődésre is. A kutatásom célja volt megtudni, hogy a 3 éven aluli gyermekek beszédére minként hat a média. Ehhez egy kérdőívet állítottam össze, melyet az internetes közösségi oldalakon tettem közzé. A kérdéseimre kapott válaszokból és a saját tapasztalataim alapján elmondhatom, hogy a gyermek beszédfejlődésére negatív hatást gyakorol a digitális eszközök bárminemű használata. Az állandó jelleggel bekapcsolt tévéképernyők mellett jóval kevesebbet kommunikálnak a családtagok egymással, ami kedvét szegi a gyermek közlékenységének és a számára kibontakozó világ felé forduló érdeklődésének Az ebből adódó ártalmak csökkentése érdekében a szakemberek azt javasolják, hogy a gyermek az életkorának és fejlettségi szintjének megfelelő gondosan kiválasztott meséket nézzenek, és ami talán a legfontosabb, hogy mindig a szülővel együtt tegye ezt.
Magyar cím
Beszédtanulás és a médiabefolyás összefüggései
Angol cím
The connection between language development and the influence the media
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Regina Mrázik |
Dátum: | 22 Jún 2020 14:09 |
Utolsó módosítás: | 27 Feb 2023 12:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6411 |
Actions (login required)
Tétel nézet |