Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége

Bontó, Petra (2020) Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of BONTÓ PETRA SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
BONTÓ PETRA SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásunk célja, hogy felmérje az óvodapedagógusok lelki egészségének jellemzőit, illetve rávilágítson, hogy mely munkahelyi tényezők jelentenek számukra egészséget károsító stresszforrást. A humán szférában dolgozók, köztük a pedagógusok, a saját személyiségüket, mint munkaeszközt használják a mindennapi feladataik ellátása során. A pedagógusoknak osztoznia kell a gyermekek fizikai, lelki és szociális problémáiban is, amely jelentős érzelmi megterhelést jelent, és emocionális-mentális kimerüléshez, valamint kedvezőtlenebb pszichés állapothoz vezethet. A pedagógusok pszichés jóllétével és munkahelyi stressz jellemzőivel kapcsolatos korábbi vizsgálatok főként a tanárokra fókuszáltak, az óvodapedagógusok lelkiállapotával és munkahelyi körülményeivel kapcsolatban kevés az információnk, így tanulmányunk hiánypótló céllal jött létre.

Magyar cím

Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége

Angol cím

Subjective well being and job satisfaction of kindergarten teachers

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth-Merza, Katalin
adjunktus,PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Petra Lázár-Bontó
Dátum: 23 Jún 2020 13:33
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 06:42
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6378

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet