Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége

Bontó, Petra (2020) Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of BONTÓ PETRA SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
BONTÓ PETRA SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Kutatásunk célja, hogy felmérje az óvodapedagógusok lelki egészségének jellemzőit, illetve rávilágítson, hogy mely munkahelyi tényezők jelentenek számukra egészséget károsító stresszforrást. A humán szférában dolgozók, köztük a pedagógusok, a saját személyiségüket, mint munkaeszközt használják a mindennapi feladataik ellátása során. A pedagógusoknak osztoznia kell a gyermekek fizikai, lelki és szociális problémáiban is, amely jelentős érzelmi megterhelést jelent, és emocionális-mentális kimerüléshez, valamint kedvezőtlenebb pszichés állapothoz vezethet. A pedagógusok pszichés jóllétével és munkahelyi stressz jellemzőivel kapcsolatos korábbi vizsgálatok főként a tanárokra fókuszáltak, az óvodapedagógusok lelkiállapotával és munkahelyi körülményeivel kapcsolatban kevés az információnk, így tanulmányunk hiánypótló céllal jött létre.

Hungarian Title

Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége

English Title

Subjective well being and job satisfaction of kindergarten teachers

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Tóth-Merza, Katalin
adjunktus,PhD.

Item Type: Thesis
Depositing User: Petra Lázár-Bontó
Date Deposited: 23 Jun 2020 13:33
Last Modified: 20 Sep 2023 06:42
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6378

Actions (login required)

View Item View Item