Bontó, Petra (2020) Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
BONTÓ PETRA SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásunk célja, hogy felmérje az óvodapedagógusok lelki egészségének jellemzőit, illetve rávilágítson, hogy mely munkahelyi tényezők jelentenek számukra egészséget károsító stresszforrást. A humán szférában dolgozók, köztük a pedagógusok, a saját személyiségüket, mint munkaeszközt használják a mindennapi feladataik ellátása során. A pedagógusoknak osztoznia kell a gyermekek fizikai, lelki és szociális problémáiban is, amely jelentős érzelmi megterhelést jelent, és emocionális-mentális kimerüléshez, valamint kedvezőtlenebb pszichés állapothoz vezethet. A pedagógusok pszichés jóllétével és munkahelyi stressz jellemzőivel kapcsolatos korábbi vizsgálatok főként a tanárokra fókuszáltak, az óvodapedagógusok lelkiállapotával és munkahelyi körülményeivel kapcsolatban kevés az információnk, így tanulmányunk hiánypótló céllal jött létre.
Magyar cím
Az óvodapedagógusok szubjektív jólléte és munkával való elégedettsége
Angol cím
Subjective well being and job satisfaction of kindergarten teachers
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Petra Lázár-Bontó |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:33 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:42 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6378 |
Actions (login required)
Tétel nézet |