A nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek és a családból érkező gyermekek társas kapcsolatainak összehasonlítása az óvodai közösségben

Ruzsics, Viktória (2020) A nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek és a családból érkező gyermekek társas kapcsolatainak összehasonlítása az óvodai közösségben. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Ruzsics Viktória - A nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek és a családból érkező gyermekek társas kapcsolatainak összehasonlítása az óvodai közösségben - Szakdolgozat.pdf] PDF
Ruzsics Viktória - A nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek és a családból érkező gyermekek társas kapcsolatainak összehasonlítása az óvodai közösségben - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (939kB)

Absztrakt (kivonat)

A gyermekek sorsa a különböző korokban eltérő jelentőséget kapott. A gyermekvédelem gyakorlati megvalósulása is számos változáson ment keresztül. Mai viszonylatokban a gyermekek jogait, szükségleteit figyelembe véve törekednek a gyermekek elhelyezéséről dönteni. A gyermekek érdekeit leginkább a lakásotthonok és a nevelőszülői elhelyezések szolgálják az örökbefogadáson kívül, ugyanis ezek biztosítják a gyermekek számára a családi környezetet, mely elengedhetetlen az optimális fejlődés és a szocializáció érdekében. Dolgozatom témájául azért választottam a gyermekvédelmet, pontosabban a nevelőszülőknél nevelkedő gyermekeket, mert szívügyemnek tekintem a gyermekek védelmét, sorsát. Ezenkívül leendő óvodapedagógusként fontosnak tartom a gondozott gyermekek sajátosságaival való megismerkedést, ugyanis a fejlesztésük szempontjából nélkülözhetetlen. Kutatásom célja a nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek társas kapcsolatainak összehasonlítása a családból érkező gyermekekkel. Kutatásomat az összefüggés feltáró stratégia mentén építettem fel, választott módszerem a kikérdezés – kérdőíves felmérés volt, melyet az óvodapedagógusok körében végeztem el. A kérdések elsősorban a gyermekek kapcsolatteremtésére, érzelmi életére, beilleszkedésére, alkalmazkodására, konfliktuskezelési módjaira vonatkoztak. A kutatás eredményei megerősítettek abban, hogy a nevelőszülők, óvodapedagógusok nagyon sokat tehetnek a gondozott gyermekek hátrányainak csökkentése érdekében. Az eredmények egyértelműen bizonyították, hogy a nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek hátrányokkal küzdenek a családból érkező gyermekekhez képest, de annak mértéke nem olyan nagy, mint amilyen nehézségekkel kell/kellett szembenézniük.

Magyar cím

A nevelőszülőknél nevelkedő gyermekek és a családból érkező gyermekek társas kapcsolatainak összehasonlítása az óvodai közösségben

Angol cím

Comparison of social relationships between children raised by foster parents and children from a family in the kindergarten community

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Haász, Sándor
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Viktória Ruzsics
Dátum: 22 Jún 2020 14:14
Utolsó módosítás: 27 Feb 2023 14:56
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6368

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet