Horváth, Veronika (2020) Zala megye néphagyománya, népi kultúrája, azok tovább örökítése az óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Faculty of Pedagogy.
PDF
Horváth Veronika- Zala megye néphagyománya .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (477kB) |
Abstract
Szakdolgozatomban a néphagyományokról, népi szokásokról és ezeknek a tovább örökítéséről írok. Bemutatom eredetüket, típusait, szerepüket a gyermekek fejlődésében, a nevelésben. Szakmai gyakorlatom és kérdőívem segítségével azt kutattam, mennyire vannak jelen ezek a hagyományok, szokások, dalok, játékok napjainkban az óvodákban. Célom a néphagyományok fontosságának kiemelése, ennek szakmai alátámasztása. Szeretném bebizonyítani, hogy a hagyományápolásra a mai rohanó, elektronikus világban is szükség van. Dolgozatom elkészítéséhez megfigyeléseket végeztem óvodai csoportokban, kérdőívet készítettem, felmérésemet régóta a szakmában dolgozó óvónők között végeztem; és igyekeztem gyakorlati példákkal is színesíteni. A kutatás a népi játékokhoz, népi kultúrához való hozzáállást, véleményeket és igényeket méri fel a zalaegerszegi óvodapedagógusok körében. A gyakorlatom, valamint felmérésem során arra a tapasztalatra jutottam, hogy egy nagyon is aktuális, és fontos kérdést boncolgattam. Bármerre is halad a világ technikai fejlődése, vannak olyan fontos dolgok, melyeket soha nem szabad hagyni elfeledni. Ezek pedig a hagyományok.
Hungarian Title
Zala megye néphagyománya, népi kultúrája, azok tovább örökítése az óvodában
English Title
The folklore and folk culture of Zala county and their active promotion in kindergarten
Institution
University of Sopron
Faculty
Benedek Elek Faculty of Pedagogy
Institute/Establishment/Department
BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Local id
FI 21120
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Veronika Horváth |
Date Deposited: | 25 Jun 2020 11:05 |
Last Modified: | 25 Jun 2020 11:05 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6364 |
Actions (login required)
View Item |