A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében

Maurer , Ildikó Teréz (2020) A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat Maurer Ildikó Teréz.pdf] PDF
Szakdolgozat Maurer Ildikó Teréz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Abstract

Szakdolgozatom témája a homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében. Az irodalmi háttér után négy hipotézist állítottam fel, melyet a kér-dőívek alapján igazoltam. Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, az óvodapedagógusok és tanítók mit gondolnak arról, hogy a nagycsoportosokat fel kell-e készíteni az iskolára. Érde-kelt, hogy mik a nehézségei és előnyei a differenciálásnak, a heterogén és homogén csoportban folytatott nevelésnek. A kérdőívet 47 óvodapedagógus és 44 tanító töltötte ki. Az óvodapedagógusok kérdőíve 13, a tanítóké 9 kérdésből áll. Nyitott és zárt kérdésekből állítottam össze a kérdőíveket. Az óvodapedagógusok kérdőíve 10 nyitott és 3 félig zárt, a tanítóké 5 nyitott, 2 zárt és 2 félig zárt kérdést tartalmazott. Az óvodapedagógusok és a tanítók nem értenek egyet azzal, hogy minden 6 éves gyermeknek kötelező legyen az iskolakezdés. A homogén és heterogén korcsoportnak vannak előnyei és hátrányai, melyet meg is indokoltak. Minden csoportban megoldható a differenciált nevelés. Fontos feladat, hogy mind az óvoda, mind az iskola megoldást találjon arra, hogy megkönnyítsék az elsős tanulók sikeres iskolakezdését.

Hungarian Title

A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében

English Title

Comparing Homogenous and Heterogenous Groups in Kindergarten as Reflected by the Transition from Kindergarten to School

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Kissné Zsámboki, Réka
egyetemi docens

Item Type: Thesis
Depositing User: Ildikó Teréz Maurer
Date Deposited: 23 Jun 2020 13:45
Last Modified: 06 Mar 2023 07:51
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6348

Actions (login required)

View Item View Item