Maurer , Ildikó Teréz (2020) A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat Maurer Ildikó Teréz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Abstract
Szakdolgozatom témája a homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében. Az irodalmi háttér után négy hipotézist állítottam fel, melyet a kér-dőívek alapján igazoltam. Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, az óvodapedagógusok és tanítók mit gondolnak arról, hogy a nagycsoportosokat fel kell-e készíteni az iskolára. Érde-kelt, hogy mik a nehézségei és előnyei a differenciálásnak, a heterogén és homogén csoportban folytatott nevelésnek. A kérdőívet 47 óvodapedagógus és 44 tanító töltötte ki. Az óvodapedagógusok kérdőíve 13, a tanítóké 9 kérdésből áll. Nyitott és zárt kérdésekből állítottam össze a kérdőíveket. Az óvodapedagógusok kérdőíve 10 nyitott és 3 félig zárt, a tanítóké 5 nyitott, 2 zárt és 2 félig zárt kérdést tartalmazott. Az óvodapedagógusok és a tanítók nem értenek egyet azzal, hogy minden 6 éves gyermeknek kötelező legyen az iskolakezdés. A homogén és heterogén korcsoportnak vannak előnyei és hátrányai, melyet meg is indokoltak. Minden csoportban megoldható a differenciált nevelés. Fontos feladat, hogy mind az óvoda, mind az iskola megoldást találjon arra, hogy megkönnyítsék az elsős tanulók sikeres iskolakezdését.
Hungarian Title
A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében
English Title
Comparing Homogenous and Heterogenous Groups in Kindergarten as Reflected by the Transition from Kindergarten to School
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Ildikó Teréz Maurer |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:45 |
Last Modified: | 06 Mar 2023 07:51 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6348 |
Actions (login required)
View Item |