Maurer , Ildikó Teréz (2020) A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat Maurer Ildikó Teréz.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében. Az irodalmi háttér után négy hipotézist állítottam fel, melyet a kér-dőívek alapján igazoltam. Kutatásom célja az volt, hogy megtudjam, az óvodapedagógusok és tanítók mit gondolnak arról, hogy a nagycsoportosokat fel kell-e készíteni az iskolára. Érde-kelt, hogy mik a nehézségei és előnyei a differenciálásnak, a heterogén és homogén csoportban folytatott nevelésnek. A kérdőívet 47 óvodapedagógus és 44 tanító töltötte ki. Az óvodapedagógusok kérdőíve 13, a tanítóké 9 kérdésből áll. Nyitott és zárt kérdésekből állítottam össze a kérdőíveket. Az óvodapedagógusok kérdőíve 10 nyitott és 3 félig zárt, a tanítóké 5 nyitott, 2 zárt és 2 félig zárt kérdést tartalmazott. Az óvodapedagógusok és a tanítók nem értenek egyet azzal, hogy minden 6 éves gyermeknek kötelező legyen az iskolakezdés. A homogén és heterogén korcsoportnak vannak előnyei és hátrányai, melyet meg is indokoltak. Minden csoportban megoldható a differenciált nevelés. Fontos feladat, hogy mind az óvoda, mind az iskola megoldást találjon arra, hogy megkönnyítsék az elsős tanulók sikeres iskolakezdését.
Magyar cím
A homogén és heterogén óvodai csoportok összehasonlítása az óvoda – iskola átmenet tükrében
Angol cím
Comparing Homogenous and Heterogenous Groups in Kindergarten as Reflected by the Transition from Kindergarten to School
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Ildikó Teréz Maurer |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:45 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:51 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6348 |
Actions (login required)
Tétel nézet |