Tamics, Brigitta (2020) A korai idegennyelv-fejlesztéshez kapcsolódó szülői és pedagógusi attitűdök. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Tamics Brigitta - A korai idegennyelv-fejlesztéshez kapcsolódó szülői és pedagógusi attitűdök - szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyermekkor minden ember életében meghatározó időszak. Óvodáskorban a gyermekek kíváncsiak és fogékonyak mindenféle ismeretek elsajátítására, olyan készségek és képességek birtokába juthatnak, amelyek meghatározhatják későbbi életüket. És mi a helyzet az idegen nyelvek megismerésével ebben a korban? Előnyei vagy hátrányai vannak inkább? Milyen eszközök és módszerek állnak rendelkezésre a szülőknek és az óvodapedagógusoknak? A kutatásom célja, hogy egy átfogó képet kapjak arról, hogy hogyan vélekednek a szülők és az óvodapedagógusok a korai idegennyelv-elsajátításról. A gyermekek számára a szülők mellett az óvodapedagógusok jelentik a példaképet. Ezt fogják alátámasztani a kérdőívek és az interjúk eredményei: mind az óvodapedagógusok, mind a szülők egyre nyitottabbak a gyermekkori idegennyelv-fejlesztéssel kapcsolatban és fontosnak tartják, hogy a gyerekek minél korábban kapcsolatba kerüljenek az idegen nyelvekkel. Kulcsszavak: korai idegennyelv-elsajátítás, óvodapedagógus, szülő, kérdőívek, interjúk
Magyar cím
A korai idegennyelv-fejlesztéshez kapcsolódó szülői és pedagógusi attitűdök
Angol cím
Parents' and Kindergarten Teachers' Attitudes to Early Childhood Language Development
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Brigitta Tamics |
Dátum: | 22 Jún 2020 13:46 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 10:26 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6347 |
Actions (login required)
Tétel nézet |