Presics, Renáta (2020) A gyermekkori idegennyelv-fejlesztés igényrendszere két tapolcai óvodában. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Szakdolgozat_Presics Renáta_UJSL6V.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
Kulcsszavak: gyermekkor, idegennyelv-fejlesztés, kétnyelvűség, igényrendszer, kvalitatív és kvantitatív módszerek Napjainkban egyre többször kerül előtérbe a kisgyermekkori idegennyelv-elsajátítás kérdésköre. Dolgozatomban kitérek többek között a nyelvelsajátítási elméletekre, az anyanyelv és az idegen nyelvek közötti kapcsolatra, a kétnyelvűség különböző meghatározásaira és az idegennyelv-fejlesztés módszereire is. Kutatásom során válaszokat kerestem a gyermekkori kétnyelvűség előnyeire, a fennálló korai idegen nyelvi fejlesztési lehetőségekre hazánkban, illetve fő célom volt az, hogy felmérjem, mekkora az igény az idegennyelv-fejlesztésre a tapolcai szülők körében. Kutatásomban kvalitatív és kvantitatív módszereket is alkalmaztam. A kérdőíveket és az interjúkat is tapolcai szülőkkel végeztem el, hiszen dolgozatom célja az volt, hogy a szülők véleményét, álláspontját megismerhessem. A megfigyelés résztvevői pedig angol szakkörre járó nagycsoportos gyermekek voltak. Ez a módszer segítette leginkább a gyermekek példáján keresztül még egy oldalról megvizsgálni dolgozatom témáját. Összességében arra a következtetésre jutottam kutatásom során, hogy tapolcai szülők nyitottak az idegennyelv-fejlesztést iránt.
Hungarian Title
A gyermekkori idegennyelv-fejlesztés igényrendszere két tapolcai óvodában
English Title
Demand for Early Childhood Foreign Language Development in Two Kindergartens in Tapolca
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Specialization
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Renáta Presics |
Date Deposited: | 22 Jun 2020 13:45 |
Last Modified: | 03 Mar 2023 10:26 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6345 |
Actions (login required)
View Item |