Megkésett beszéd- és mozgásfejlődés bölcsődés korú gyermekek körében

Kopereczné Kiss, Tímea (2020) Megkésett beszéd- és mozgásfejlődés bölcsődés korú gyermekek körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT - Megkésett beszédfejlődés.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT - Megkésett beszédfejlődés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája az elmaradt beszéd és mozgásfejlődés bölcsődés korban. Ez egy nagyon szép, de nehéz téma, ha segíteni tudok, az engem sikerélménnyel tölt el. Az első részben részletesen bemutattam az emberi fejlődés kezdeti szakaszait, különös tekintettel a beszéd és mozgásfejlődésre, illetve elmaradásaira. Részletesen kifejtettem milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre ma Magyarországon a kisgyermekek fejlesztésére intézményi keretek között, és otthon a család körében. Rávilágítottam, mennyire fontos az együttműködés a szülők, fejlesztőszakemberek, és a kisgyermeknevelők között. Bemutattam olyan fejlesztési módszereket, amiket intézményi keretek között, és otthon is lehet végeztetni a kisgyermekekkel. Ezek a módszerek a következők: DSGM, TSMT torna, AYRES terápia, logopédiai fejlesztés. Kutatásom bebizonyította, hogy - amennyiben a szülő figyeli gyermeke jelzéseit, tájékozódik, segítséget kér – már korán észrevehető a megkésett beszéd- és/vagy mozgásfejlődés. A korai fejlesztésnek óriási jellentősége van, mert minél korábban kezdünk foglalkozni a gyermekkel, annál több eredményt érhetünk el. A szülők többsége, ha nem is tudja, de sejti, hogy gyermekével probléma van, segítséget keres családja, védőnője, kisgyermeknevelője, valamint szakirodalmi cikkek között. Vannak olyan szülők, akik nem fogadják el a probléma meglétét, de nem zárkóznak el teljesen a fejlesztés lehetőségétől. A későbbiekben belátják, hogy a korai fejlesztéssel mennyire jót tettek kisgyermekük fejlődésének elősegítésében.

Magyar cím

Megkésett beszéd- és mozgásfejlődés bölcsődés korú gyermekek körében

Angol cím

Late speech and movement deveploment amongs nursery aged children.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Závoti, Józsefné
egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Tímea Kopereczné Kiss
Dátum: 22 Jún 2020 14:14
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 07:02
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6335

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet