Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében

Vajcs, Vivien (2020) Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Vajcs Vivien-Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében-Szakdolgozat.pdf] PDF
Vajcs Vivien-Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A kisgyerekek ismeretrendszerének az alakulását óvodás korban a képi gondolkodásmód határozza meg, amely jellemzi a fogalmak, az alakuló új fogalmak mentális szerveződését is. Ebben a folyamatban az alkotó képzeleti működésnek fontos szerepe van, amely megnyilvánul a gyerekek rajzaiban is. A szimbolizáció eredménye a fogalmak elsajátítása, amely folyamatban a produktív képzeleti működés is szerepet játszik. Szakdolgozatomban tehát azt vizsgálom neveléspszichológiai szempontból, hogy az óvodás korú gyerekek vizuális narratíváiban milyen szerepe van a produktív képzeletnek és a képi gondolkodásmódnak, új, eddig ismeretlen fogalmak esetén. Az ismeretlen jelentésekhez készült rajzok elemzése jól ráirányítja a figyelmet az óvodások képi gondolkodási működésére. Ez a játék és a mesehallgatás mellett a rajzolási tevékenységnek is fontos részét képezi. Az előre kijelölt ismeretlen fogalmakról készült képi narratívák elemzése ismerteti a gyerekek közötti hasonlóságokat és különbségeket. Vizsgálom, hogy a gyermekek meglévő ismereteik milyen mértékben befolyásolják az alkotó képzeletüket. Az óvodapedagógiai gyakorlat számára a kutatásom hozzájárul a kisgyerekek személyiségének megismerési kompetenciájához. Célom, hogy vizsgáljam az óvodások produktív képzeleti működését a rajzképek elemzésével.

Magyar cím

Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében

Angol cím

The study of visual narratives of new conceptual meanings amongst nursery school children

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Zsubrits, Attila
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Vivien Vajcs
Dátum: 23 Jún 2020 13:50
Utolsó módosítás: 22 Szep 2023 09:14
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6330

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet