Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében

Vajcs, Vivien (2020) Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Vajcs Vivien-Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében-Szakdolgozat.pdf] PDF
Vajcs Vivien-Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében-Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Abstract

A kisgyerekek ismeretrendszerének az alakulását óvodás korban a képi gondolkodásmód határozza meg, amely jellemzi a fogalmak, az alakuló új fogalmak mentális szerveződését is. Ebben a folyamatban az alkotó képzeleti működésnek fontos szerepe van, amely megnyilvánul a gyerekek rajzaiban is. A szimbolizáció eredménye a fogalmak elsajátítása, amely folyamatban a produktív képzeleti működés is szerepet játszik. Szakdolgozatomban tehát azt vizsgálom neveléspszichológiai szempontból, hogy az óvodás korú gyerekek vizuális narratíváiban milyen szerepe van a produktív képzeletnek és a képi gondolkodásmódnak, új, eddig ismeretlen fogalmak esetén. Az ismeretlen jelentésekhez készült rajzok elemzése jól ráirányítja a figyelmet az óvodások képi gondolkodási működésére. Ez a játék és a mesehallgatás mellett a rajzolási tevékenységnek is fontos részét képezi. Az előre kijelölt ismeretlen fogalmakról készült képi narratívák elemzése ismerteti a gyerekek közötti hasonlóságokat és különbségeket. Vizsgálom, hogy a gyermekek meglévő ismereteik milyen mértékben befolyásolják az alkotó képzeletüket. Az óvodapedagógiai gyakorlat számára a kutatásom hozzájárul a kisgyerekek személyiségének megismerési kompetenciájához. Célom, hogy vizsgáljam az óvodások produktív képzeleti működését a rajzképek elemzésével.

Hungarian Title

Új fogalmi jelentések képi narratíváinak vizsgálata óvodás korú gyermekek körében

English Title

The study of visual narratives of new conceptual meanings amongst nursery school children

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Zsubrits, Attila
egyetemi docens, PhD

Item Type: Thesis
Depositing User: Vivien Vajcs
Date Deposited: 23 Jun 2020 13:50
Last Modified: 22 Sep 2023 09:14
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6330

Actions (login required)

View Item View Item