A MESE FEJLESZTŐ HATÁSA A BÖLCSŐDÉS KORÚ KISGYERMEKRE

Forisek, Zsuzsanna (2020) A MESE FEJLESZTŐ HATÁSA A BÖLCSŐDÉS KORÚ KISGYERMEKRE. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of SzakdolgozatForisekZsuzsannaR1JVMD.pdf] PDF
SzakdolgozatForisekZsuzsannaR1JVMD.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom pedagógiai és pszichológiai értelemben vizsgálja meg a mese hatását a bölcsődés korú gyermekek személyiség- és beszédfejlődésére, amelyek az elsődleges nevelési közegben a családban alapozódnak. Fejlődésüknek ebben a szenzitív időszakában a mondóka, mese, képes arra, hogy az értelmi- érzelmi- személyes- és szociális kompetenciák, a fejlődéssegítés eszköze legyen. Kutatásaimban a mesélést családi környezetben és a gyermekintézményi rendszer keretei között vizsgálom. Megállapítható, hogy a családok 70 %-ban hetente 5-ször mesélnek a gyerekeknek. A TEB bölcsődéiben dolgozó kisgyermeknevelők ¾ része minden nap mesél a csoportjában. A családi és intézményi nevelés közös feladata, hogy a mindennapos meséléssel adjuk meg a gyerekeknek a lehetőséget, hogy egészséges, életrevaló, biztonságos kötődéssel, gyökerekkel rendelkező felnőtté válhassanak, kreatív fantáziájuk, szárnyaik segítségével megtalálják a boldogságot az életükben.

Magyar cím

A MESE FEJLESZTŐ HATÁSA A BÖLCSŐDÉS KORÚ KISGYERMEKRE

Angol cím

The developmental effect of the fairy tale in early childhood

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Varga, László
Dékán, egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsuzsanna Forisek
Dátum: 23 Jún 2020 13:29
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 10:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6274

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet