Forisek, Zsuzsanna (2020) A MESE FEJLESZTŐ HATÁSA A BÖLCSŐDÉS KORÚ KISGYERMEKRE. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
SzakdolgozatForisekZsuzsannaR1JVMD.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom pedagógiai és pszichológiai értelemben vizsgálja meg a mese hatását a bölcsődés korú gyermekek személyiség- és beszédfejlődésére, amelyek az elsődleges nevelési közegben a családban alapozódnak. Fejlődésüknek ebben a szenzitív időszakában a mondóka, mese, képes arra, hogy az értelmi- érzelmi- személyes- és szociális kompetenciák, a fejlődéssegítés eszköze legyen. Kutatásaimban a mesélést családi környezetben és a gyermekintézményi rendszer keretei között vizsgálom. Megállapítható, hogy a családok 70 %-ban hetente 5-ször mesélnek a gyerekeknek. A TEB bölcsődéiben dolgozó kisgyermeknevelők ¾ része minden nap mesél a csoportjában. A családi és intézményi nevelés közös feladata, hogy a mindennapos meséléssel adjuk meg a gyerekeknek a lehetőséget, hogy egészséges, életrevaló, biztonságos kötődéssel, gyökerekkel rendelkező felnőtté válhassanak, kreatív fantáziájuk, szárnyaik segítségével megtalálják a boldogságot az életükben.
Magyar cím
A MESE FEJLESZTŐ HATÁSA A BÖLCSŐDÉS KORÚ KISGYERMEKRE
Angol cím
The developmental effect of the fairy tale in early childhood
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Zsuzsanna Forisek |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:29 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 10:40 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6274 |
Actions (login required)
Tétel nézet |