A TATABÁNYAI EGYESÍTETT BÖLCSŐDÉK SZÉKHELYINTÉZMÉNYE BEMUTATÁSA GYERMEKKOR-, NEVELÉS-, BÖLCSŐDETÖRTÉNET TÜKRÉBEN

Szabó, Anikó (2020) A TATABÁNYAI EGYESÍTETT BÖLCSŐDÉK SZÉKHELYINTÉZMÉNYE BEMUTATÁSA GYERMEKKOR-, NEVELÉS-, BÖLCSŐDETÖRTÉNET TÜKRÉBEN. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of SZABÓ ANIKÓ TATA 2020. 04.13.QWYHBL.pdf] PDF
SZABÓ ANIKÓ TATA 2020. 04.13.QWYHBL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

ABSZTRAKT A TATABÁNYAI EGYESÍTETT BÖLCSŐDÉK SZÉKHELYINTÉZMÉNYE BEMUTATÁSA GYERMEKKOR-, NEVELÉS-, BÖLCSŐDETÖRTÉNET TÜKRÉBEN Dolgozatom fő témája egy tatabányai bölcsőde bemutatása és ahhoz kapcsolódó kutatás. A gyermekkép és neveléstörténeti visszatekintésben végig kísértem a történelmi korokon át, annak változásait. Felvázoltam a pedagógia születését, gyermektanulmány létrejöttét és a reformpedagógiai irányzatok elindulását, fejlődését és térhódítását. Nagy hangsúlyt fektettem a hazai bölcsődetörténet és az egyetlen hazai Bölcsődei múzeum megismertetésére. Feltérképeztem az első bölcsődék létrejöttét Tatabányán, majd az általam bemutatni kívánt bölcsőde létesítésének előzményeit és körülményeit. A Székelyintézmény részletes bemutatását a bölcsőde intézményének meghatározásával kezdtem Kutatásom egyik célja a kisgyermeknevelés feltérképezése a kezdetektől napjainkig. További célkitűzésem bemutatni a Székhelyintézményt, – kezdetben Komárom-Megye Tatabánya Városi Módszertani Bölcsődéje – létrehozásának előzményei, megalapítása, igények, lehetőségek és tervek tükrében az indulástól. Kutatásom legfőbb célja az intézmény megismertetése: megnyitása, múltja, története és fejlődése kezdetektől napjainkig. A kutatási stratégiának a leíró módszert választottam. Helytörténeti, levéltári és belső irattári dokumentumok alapján az alábbi tematikát követtem:1. Épület, egység-csoportlétszám egykor és ma, 2. Dolgozók létszáma, szakképzettsége a kezdetekkor és ma, 3. Gyermekek létszáma egykor és ma, 4. Bölcsődével szemben támasztott igények és szolgáltatások akkor és most. Interjúm elkészítéséhez Balogh Lászlóné – Székhelyintézmény egykori vezetője - bölcsődei pályafutásának negyvenévnyi tapasztalatával járult hozzá. Záró gondolatokban összegeztem kutatásomat, hangot adtam saját tapasztalataimnak és következtetéseimnek, képekkel színesítve és összehasonlító diagramokkal alátámasztva azokat. Szabó Anikó

Magyar cím

A TATABÁNYAI EGYESÍTETT BÖLCSŐDÉK SZÉKHELYINTÉZMÉNYE BEMUTATÁSA GYERMEKKOR-, NEVELÉS-, BÖLCSŐDETÖRTÉNET TÜKRÉBEN

Angol cím

THE DEMONSTRATION OF HOME INSTITUTION OF UNITED DAYCARES IN TATABÁNYA IN THE LIGHT OF CHILDHOOD HISTORY, EDUCATION HISTORY, AND DAYCARE HISTORY

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Patyi, Gábor
Egyetemi docens, Phd.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anikó Szabó
Dátum: 23 Jún 2020 13:28
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 08:08
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6247

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet