Borosné Bognár, Petra (2020) A kötődő nevelés és az igény szerinti szoptatás jelentősége és hatása a kisgyermekek bölcsődei életére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Borosné Bognár Petra-A kötődő nevelés és az igény szerinti szoptatás jelentősége és hatása a kisgyermekek bölcsődei életére- Szakdolgozat-PDF.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
A szoptatás a csecsemők és kisgyermekek legtermészetesebb táplálási formája. Napjainkban mégis sokaknak nem sikerül az anyatejes táplálás, ennek hátterében pedig leggyakrabban téves információk állnak. Felbomlottak a nagycsaládok, nincs kitől látnunk a csecsemőgondozás módját, sokszor laikusoktól kapnak rossz tanácsokat az édesanyák, elnyomva ezzel saját és kisbabájuk ösztöneit. Bölcsődébe kerülés előtt gyakran azt javasolják az anyáknak, hogy hagyják abba gyermekük szoptatását. Valóban szükség van erre? Milyen valójában az embergyerek? Melyek azok a biológiai tulajdonságok és szükségletek, amelyekkel világra jön? Hogyan lehet a szoptatás sikeres és mindkét fél számára örömteli élmény? Hogyan segíti az igény szerinti szoptatás a kisgyermeket a bölcsődei életben? Ezekre a kérdésekre keresem a válaszokat szakdolgozatomban. A feldolgozott szakirodalom mellett két, édesanyáknak szóló kérdőív elemzése is segít, hogy tisztább képet kapjunk a szoptatásról és hatásairól.
Hungarian Title
A kötődő nevelés és az igény szerinti szoptatás jelentősége és hatása a kisgyermekek bölcsődei életére
English Title
The effect of attachment parenting and responsive breastfeeding on children's life in daycare
Institution
University of Sopron
Faculty
Institute/Establishment/Department
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Specialization
BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)
Supervisor(s)
Item Type: | Thesis |
---|---|
Depositing User: | Petra Borosné Bognár |
Date Deposited: | 23 Jun 2020 13:27 |
Last Modified: | 20 Sep 2023 10:42 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6227 |
Actions (login required)
View Item |