A KISGYERMEK ÉRZELMI INTELLIGENCIÁJÁNAK FEJLESZTÉSE MESÉVEL

Bencsik, Edit (2020) A KISGYERMEK ÉRZELMI INTELLIGENCIÁJÁNAK FEJLESZTÉSE MESÉVEL. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of A kisgyermek érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesével_Bencsik_Edit.pdf] PDF
A kisgyermek érzelmi intelligenciájának fejlesztése mesével_Bencsik_Edit.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

A választott téma nem csak napjainkban aktuális, hanem egyértelműen meghatározó szerepet fog betölteni társadalmunkban a jövőt illetően is. Egy olyan nemzet, aki nem tekinti magáénak ezt az alapvető kérdést a jövő társadalmára nézően fontosnak, nem is lesz fontos. Elvesznek nemzeti értékeik és elveszik az egyén pozitív attitűdje a társadalommal szemben is. Mindennek alapja a gyermek – aki a jövő társadalmának produktív, felelősségteljes állampolgára lesz – aki a játék terén fejleszti ki képességeit, a mesehallgatás lehetővé teszi a világ dolgainak megismerését és a megoldás megtapasztalását - mely a kisgyermek életkori sajátosságához tartozik - és amely segít a megtapasztalásban, a tanulásban. Az” egészséges” szellemben felnevelt gyermekek tovább viszik a megszerzett kompetenciákat, és olyan társadalmat építenek, ahol az általuk képviselt értékek számítanak. Ennek megfelelően olyan kompetenciákat kell kialakítani a gyerekekben a nevelés során, melyek mindezt elősegítik. E képességek nélkül nehezen képzelhető el egy jól működő társadalom, benne sikeres és boldog egyénekkel. Napjaink meghatározó mozgatórugója a sikeresség, melynek elérési módja sokféle lehet, de megállapítható, hogy manapság az érvényesül, aki gyorsan és helyesen tud egy adott helyzetet lereagálni. Ez nevezhető intelligensnek. A mai társadalom rohanó és teljesítményorientált. Az sikeres, aki kiválóan teljesít. Nevelésünk célja: gyermekünket alkalmassá tenni arra, hogy képes legyen a társadalom erkölcsi zűrzavarában minél hamarabb önállóan és felelősségteljesen megtalálni a helyét, valamint egészséges személyiségűvé váljon, aki meg tudja valósítani önmagát az adott társadalomban, ahol megleli a szabad, boldog életet. Megvalósítása az érzelmi intelligencia fejlesztésével érhető el, melynek leghatásosabb eszköze a mese és a játék.

Hungarian Title

A KISGYERMEK ÉRZELMI INTELLIGENCIÁJÁNAK FEJLESZTÉSE MESÉVEL

English Title

Improvement the emotional intelligencia of children with tale

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Specialization

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Varga, László
Egyetemi docens, Dékán,PhD

Item Type: Thesis
Depositing User: Edit Bencsik
Date Deposited: 23 Jun 2020 13:27
Last Modified: 20 Sep 2023 10:40
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6224

Actions (login required)

View Item View Item