Polán , Rebeka (2020) Montessori szellemiségű hazai óvodák összehasonlító elemzése. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Polán Rebeka-Montessori szellemiségű hazai óvodák összehasonlító elemzése-szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául Mária Montessori pedagógiáját választottam. Dolgozatom első felében Maria Montessori életútját, hazai és nemzetközi sikereit, pedagógiai és pszichológiai nézeteit és az általa kidolgozott eszközöket foglaltam össze. Kutatásom célja az volt, hogy hat hazai Montessori óvoda pedagógiai programjának és honlapjának elemzése során megtudjam, milyen mértékben képviselik és népszerűsítik ezek az óvodák Montessori pedagógiáját. A kutatásomhoz a dokumentum elemzés módszerét alkalmaztam. Kutatásom első felében, a honlapok elemzése során arra a következtetésre jutottam, hogy azok jelentős mértékben népszerűsítik Montessori pedagógiáját, hiszen részletes leírást adnak életéről és munkásságáról, valamint, a galériákban megtalálható képekből is visszatükröződik szellemisége. A pedagógiai programok elemzése során arra a megállapításra jutottam, hogy azok középpontjában a gyermekek szeretete, személyiségük fejlesztése, az önkontroll és az önállóság támogatása áll, mely gondolatok igazodnak Montessori nézeteihez. Emellett a Montessori-technikák is megjelennek az óvodák életében. Tehát megállapítható, hogy a mai Montessori óvodák jelentős mértékben hozzájárulnak az olasz orvosnő pedagógiai nézeteinek népszerűsítéséhez.
Magyar cím
Montessori szellemiségű hazai óvodák összehasonlító elemzése
Angol cím
A comparative study of the Montessori inspired kindergartens in Hungary
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Rebeka Polán |
Dátum: | 23 Jún 2020 13:26 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:53 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6211 |
Actions (login required)
Tétel nézet |