Lukácsi, Elisabeth (2019) A szervezeti magatartás vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KMAL-19_31.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink elméletei már nem vitatják a szervezeti kultúra jelentőségét az eredményes szervezeti működésben. A megszokott kultúra modellek nem tudnak eleget tenni az új jövedelmek és az új lehetőségek világának. Az új jövedelmeknek a keresése a 21. szá-zadban, az egyéni képességek kibontakozásában rejlik. A szervezeti kultúra a vállalat érintettjei által elfogadott értékek, meggyőződések, amelyeket elfogadnak és követnek a hatékony szervezeti együttműködés érdekében. Azonban az emberekkel nem elég csak elfogadtatni ezeket az értékeket, mivel a kultúrával minden embernek azonosulnia kell a hatékony szervezeti működés érdekében, ezért egyéni és szervezeti célok együttes figye-lembevétele szükséges. Dolgozatomban a Greenfield Hotel Golf & Spa szervezeti magatartását és szerve-zeti kultúráját vizsgálom, hiszen a szervezet tagjaként része voltam a kultúrának, és úgy véltem, hogy bizonyos kultúra dimenziók eltérnek az egyéni és szervezeti érdekek tekin-tetében. Ennek a feltételezésnek a bizonyítására vagy megcáfolására a szervezeti tagok bevonásával készítettem el a kutatásomat és állítottam fel a hipotéziseimet. A célkitűzé-seim között határoztam meg a vállalat szervezeti hatékonyságának növelését, a szerveze-ti kultúra vizsgálatán keresztül. Az egyéni és a szervezeti célok egyidejű megvalósítását, egy tudatosan fejlődést ösztönző szervezeti kultúra érdekében, amely képes az említett új jövedelmeket kielégíteni. A célok között szerepel a vállalati kommunikáció hatékonysá-gának növelése, és a vizsgálati eredmények alapján, a szervezetfejlesztési javaslatok megtétele. Ezenfelül szeretném a vezető beosztásban lévő döntéshozókat elgondolkod-tatni, egy gondolatébresztő üzenetet átadni, különös tekintettel a szervezeti kultúrát for-máló képességükre. A kultúra vizsgálatához kvantitatív kutatási módszert és illeszkedési felmérést alkalmaztam. A célkitűzéseimből következik, hogy két kérdőívet készítettem, a beosztot-tak és a vezetők érdekeinek feltárására, amelyeket együttesen értékeltem. A kutatás mód-szertanához tartozik a megfigyelés, mivel a szervezet tagjaként része voltam a kultúrá-nak, így további következtetéseket tudok levonni a kultúra dimenziókra vonatkozóan, vi-szont törekszem az objektivitásra. A szervezeti kultúra megismeréséhez a Goldman-féle jéghegy modell és a kultúra dimenziók által jutottam el. Az eredmények alapján megál-lapítható, hogy a belső kommunikációs stratégiai fejlesztésén keresztül javítható a mun-kahelyi motivációval való elégedettség, szervezeti együttműködés és stratégiai célok ha-tékonyabb kommunikációja. Érzelmileg intelligens vezetőkre van szükség, akik felisme-rik, hogy az egyéni képességek fejlesztése nem másodlagos cél, hanem a szervezeti cé-lokhoz vezető út eszköze, melynek méréséhez szükséges egy hatékony teljesítményérté-kelő rendszer bevezetése. A dolgozat, gyakorlatban hasznosítható módszereket és javas-latokat tartalmaz, amelyek jó alapot biztosítanak a változtatási folyamathoz.
Magyar cím
A szervezeti magatartás vizsgálata a Greenfield Hotel Golf & Spa példáján keresztül
Angol cím
Examination of organizational behavior through the example of Greenfield Hotel Golf & Spa
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Vezetés és szervezés mesterszak (MA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KMAL-19/31
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Elisabeth Lukácsi |
Dátum: | 04 Máj 2020 16:52 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 10:18 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6185 |
Actions (login required)
Tétel nézet |