A Hirschler Üvegipari Vállalkozás komplex stratégiai terve

Preiner, Norbert (2019) A Hirschler Üvegipari Vállalkozás komplex stratégiai terve. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KNL-19_19.pdf] PDF
KNL-19_19.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a családi tulajdonban lévő, Sopronban tevékenykedő Hirschler Üvegipari Vállalkozás elemzése, az azon alapuló vállalati stratégia alkotás témaköröket dolgoztam fel. Öt évvel ezelőtt kezdtem el fejlesztőmérnökként dolgozni a cégnél, jelenleg a viszonylag kis létszámú fejlesztési osztály vezetőjeként tevékenykedek. Az eddig eltöltött idő alatt megismertem és beilleszkedtem a cég szervezeti kultúrájába, melynek középpontjában az innováció és a folyamatos fejlődés áll. A szakdolgozatom célja, hogy a jelenleg leginkább csak a tulajdonos fejében megfogalmazódott jövőbeli irányvonalakat, stratégiákat rendszerbe foglaljam, validáljam, illetve az elemzések során felmerülő veszélyeken és lehetőségeken alapuló célokkal és intézkedésekkel bővítsem a jövőbeli akcióterveinket. Annak érdekében, hogy szakmailag megfelelő elemzést tudjak végezni első lépésben a vonatkozó szakirodalmakat tanulmányoztam, ezzel bővítve az egyetemen tanult ismereteimet, a különböző elemzésekre és stratégia alkotásra vonatkozó módszereket a második fejezetben taglaltam. A dolgozat harmadik és negyedik fejezete tartalmazza az elmélet gyakorlatba ültetését, itt olvasható a vállalkozás elemzése és az azon alapuló stratégia alkotás. Dolgozatomban feltérképeztem a cég gyengeségeit, erősségeit, lehetőségeit és a potenciális fenyegetéseket, elemeztem a vállalatot a Porter féle ötversenyerő szempontjából, kiértékeltem a termékeink megoszlását három évre visszamenőleg, ezekkel az adatokkal párhuzamba állítottam a mérleg eredményeinket, majd erre alapozva meghatároztam a stratégiát, illetve annak érvényesítéséhez szükséges intézkedés rendszert állítottam fel. Eredményként arra a következtetésre jutottam, hogy Sopronban és az üvegipari üzletágban fentálló körülmények között kiemelkedő eredményeket akkor érhet el a vállalkozás, ha összpontosító, megkülönböztető stratégiát alkalmaz és nagy hozzáadott értékű termékeket értékesít európai piacokon. Annak érdekében, hogy ezt biztosítani tudja stabilizálnia kell két kezdeti életciklusban lévő egyedi termékének gyártástechnológiáját, bővítenie kell a piaci részesedését ezeken a területeken, illetve biztosítania kell az ehhez szükséges emberi erőforrásokat. A hosszútávon fenttartható gazdaságos működéshez pedig ezek mellett nagy hangsúlyt kell fektetnie a folyamatos termékfejlesztésre és innovációra.

Magyar cím

A Hirschler Üvegipari Vállalkozás komplex stratégiai terve

Angol cím

Complex strategy concept of the Hirschler Glass Enterprise

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keresztes, Gábor
adjunktus, Üzleti Tudományok Intézet

Helyi kari azonosító

KNL-19/19

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Norbert Preiner
Dátum: 04 Máj 2020 16:51
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 09:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6128

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet