Preiner, Norbert (2019) A Hirschler Üvegipari Vállalkozás komplex stratégiai terve. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KNL-19_19.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a családi tulajdonban lévő, Sopronban tevékenykedő Hirschler Üvegipari Vállalkozás elemzése, az azon alapuló vállalati stratégia alkotás témaköröket dolgoztam fel. Öt évvel ezelőtt kezdtem el fejlesztőmérnökként dolgozni a cégnél, jelenleg a viszonylag kis létszámú fejlesztési osztály vezetőjeként tevékenykedek. Az eddig eltöltött idő alatt megismertem és beilleszkedtem a cég szervezeti kultúrájába, melynek középpontjában az innováció és a folyamatos fejlődés áll. A szakdolgozatom célja, hogy a jelenleg leginkább csak a tulajdonos fejében megfogalmazódott jövőbeli irányvonalakat, stratégiákat rendszerbe foglaljam, validáljam, illetve az elemzések során felmerülő veszélyeken és lehetőségeken alapuló célokkal és intézkedésekkel bővítsem a jövőbeli akcióterveinket. Annak érdekében, hogy szakmailag megfelelő elemzést tudjak végezni első lépésben a vonatkozó szakirodalmakat tanulmányoztam, ezzel bővítve az egyetemen tanult ismereteimet, a különböző elemzésekre és stratégia alkotásra vonatkozó módszereket a második fejezetben taglaltam. A dolgozat harmadik és negyedik fejezete tartalmazza az elmélet gyakorlatba ültetését, itt olvasható a vállalkozás elemzése és az azon alapuló stratégia alkotás. Dolgozatomban feltérképeztem a cég gyengeségeit, erősségeit, lehetőségeit és a potenciális fenyegetéseket, elemeztem a vállalatot a Porter féle ötversenyerő szempontjából, kiértékeltem a termékeink megoszlását három évre visszamenőleg, ezekkel az adatokkal párhuzamba állítottam a mérleg eredményeinket, majd erre alapozva meghatároztam a stratégiát, illetve annak érvényesítéséhez szükséges intézkedés rendszert állítottam fel. Eredményként arra a következtetésre jutottam, hogy Sopronban és az üvegipari üzletágban fentálló körülmények között kiemelkedő eredményeket akkor érhet el a vállalkozás, ha összpontosító, megkülönböztető stratégiát alkalmaz és nagy hozzáadott értékű termékeket értékesít európai piacokon. Annak érdekében, hogy ezt biztosítani tudja stabilizálnia kell két kezdeti életciklusban lévő egyedi termékének gyártástechnológiáját, bővítenie kell a piaci részesedését ezeken a területeken, illetve biztosítania kell az ehhez szükséges emberi erőforrásokat. A hosszútávon fenttartható gazdaságos működéshez pedig ezek mellett nagy hangsúlyt kell fektetnie a folyamatos termékfejlesztésre és innovációra.
Magyar cím
A Hirschler Üvegipari Vállalkozás komplex stratégiai terve
Angol cím
Complex strategy concept of the Hirschler Glass Enterprise
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KNL-19/19
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Norbert Preiner |
Dátum: | 04 Máj 2020 16:51 |
Utolsó módosítás: | 03 Már 2023 09:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/6128 |
Actions (login required)
Tétel nézet |