Online turisztikai reklámok hatalma és a vizuális befolyásolás

Sőbér, Júlia Veronika (2019) Online turisztikai reklámok hatalma és a vizuális befolyásolás. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Szakdoga végleges-.pdf] PDF
Szakdoga végleges-.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Generate index codes conversion from application/pdf to indexcodes] Egyéb (Generate index codes conversion from application/pdf to indexcodes)
indexcodes.txt
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (44kB)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_lightbox] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_lightbox)
lightbox.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2kB)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_preview] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_preview)
preview.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1kB)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_medium] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_medium)
medium.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (998B)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_small] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_small)
small.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (708B)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja azon módszerek, technikák és eszközrendszerek feltérképezése, me-lyek főként az online turisztikai tevékenységeken keresztül képesek befolyásolni a leendő fogyasztót. Mindennapjaink során gyakran találkozunk az interneten utazásra ösztönző reklámokkal, azonban ezek sok esetben nem ragadják meg figyelmünket. Kutatásaim során elsősorban arra kerestem a választ, hogy miként lehet a reklámok milliói közül kitűnni, mi-től lesz hatásos és mikor éri el a kívánt hatást egy internetes turisztikai reklám? Az online reklámok történetétől kezdve, a közösségi média rendkívüli befolyásoló erején keresztül, a magyar reklámköltségek felosztásán és a befolyásolás hatásmechanizmusain át igyekeztem ezekben a témákban hasznos és átfogó tudásanyagot elsajátítani. Nagy figyelmet fordítot-tam dolgozatomban a 21. századi digitalizáció világában a vizuális elemek jelentőségére. A két legfontosabb szakirodalom, melyet szakdolgozatom több fejezeténél is alapul vettem az nem más, mint Sas István Reklám és pszichológia a webkorszakban című műve, valamint Philip Kotler Kevin Lane Keller közös alkotása a: Marketingmenedzsment. Szak-dolgozatom terjedelmének jelentős részét a saját kutatásaim eredményei, ebből levont kö-vetkeztetései, valamint az ez által megfogalmazott javaslatok teszik ki. Primer és szekunder kutatásokat egyaránt alkalmaztam. Primer kutatásaim közé tar-tozik egy online kérdőív, melyet kvantitatív módszerrel végeztem, valamint 3 turisztikai szakemberrel készített mélyinterjú. Véleményem szerint annak érdekében, hogy részben hi-teles képet kapjak, érdemes volt a keresleti és a kínálati oldalt egyaránt részletesen meg-vizsgálni. Az online jelentét fontossága vitathatatlan a turisztikai vállalkozások életében is, s ennek mértéke a digitalizáció rohamos fejlődésével évről-évre nő. Az online marketing-turizmussal foglalkozó szakemberek segítségét igénybe véve próbáltam feltérképezni a ha-zai és a külföldi online reklámozási szokásokat, az ezzel összeegyeztethető fejlődés lehető-ségeit, valamint a jó turisztikai reklám alkotóelemeit.

Magyar cím

Online turisztikai reklámok hatalma és a vizuális befolyásolás

Angol cím

The power of tourism advertisement and visual influence

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Palancsa, Attila
NEM RÉSZLETEZETT

Helyi kari azonosító

KBAN-19/62

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Júlia Veronika Sőbér
Dátum: 04 Nov 2019 14:34
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 13:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5956

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet