Sőbér, Júlia Veronika (2019) Online turisztikai reklámok hatalma és a vizuális befolyásolás. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
Szakdoga végleges-.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
|
Egyéb (Generate index codes conversion from application/pdf to indexcodes)
indexcodes.txt Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (44kB) |
|
Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_lightbox)
lightbox.jpg Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2kB) |
|
Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_preview)
preview.jpg Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1kB) |
|
Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_medium)
medium.jpg Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (998B) |
|
Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_small)
small.jpg Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (708B) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom célja azon módszerek, technikák és eszközrendszerek feltérképezése, me-lyek főként az online turisztikai tevékenységeken keresztül képesek befolyásolni a leendő fogyasztót. Mindennapjaink során gyakran találkozunk az interneten utazásra ösztönző reklámokkal, azonban ezek sok esetben nem ragadják meg figyelmünket. Kutatásaim során elsősorban arra kerestem a választ, hogy miként lehet a reklámok milliói közül kitűnni, mi-től lesz hatásos és mikor éri el a kívánt hatást egy internetes turisztikai reklám? Az online reklámok történetétől kezdve, a közösségi média rendkívüli befolyásoló erején keresztül, a magyar reklámköltségek felosztásán és a befolyásolás hatásmechanizmusain át igyekeztem ezekben a témákban hasznos és átfogó tudásanyagot elsajátítani. Nagy figyelmet fordítot-tam dolgozatomban a 21. századi digitalizáció világában a vizuális elemek jelentőségére. A két legfontosabb szakirodalom, melyet szakdolgozatom több fejezeténél is alapul vettem az nem más, mint Sas István Reklám és pszichológia a webkorszakban című műve, valamint Philip Kotler Kevin Lane Keller közös alkotása a: Marketingmenedzsment. Szak-dolgozatom terjedelmének jelentős részét a saját kutatásaim eredményei, ebből levont kö-vetkeztetései, valamint az ez által megfogalmazott javaslatok teszik ki. Primer és szekunder kutatásokat egyaránt alkalmaztam. Primer kutatásaim közé tar-tozik egy online kérdőív, melyet kvantitatív módszerrel végeztem, valamint 3 turisztikai szakemberrel készített mélyinterjú. Véleményem szerint annak érdekében, hogy részben hi-teles képet kapjak, érdemes volt a keresleti és a kínálati oldalt egyaránt részletesen meg-vizsgálni. Az online jelentét fontossága vitathatatlan a turisztikai vállalkozások életében is, s ennek mértéke a digitalizáció rohamos fejlődésével évről-évre nő. Az online marketing-turizmussal foglalkozó szakemberek segítségét igénybe véve próbáltam feltérképezni a ha-zai és a külföldi online reklámozási szokásokat, az ezzel összeegyeztethető fejlődés lehető-ségeit, valamint a jó turisztikai reklám alkotóelemeit.
Magyar cím
Online turisztikai reklámok hatalma és a vizuális befolyásolás
Angol cím
The power of tourism advertisement and visual influence
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-19/62
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Júlia Veronika Sőbér |
Dátum: | 04 Nov 2019 14:34 |
Utolsó módosítás: | 14 Szep 2023 13:54 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5956 |
Actions (login required)
Tétel nézet |