Szálláshelyek és szállodai szolgáltatások, a soproni Hotel Szieszta példája

Steininger, Kata (2019) Szálláshelyek és szállodai szolgáltatások, a soproni Hotel Szieszta példája. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-19_63.pdf] PDF
KBAN-19_63.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Generate index codes conversion from application/pdf to indexcodes] Egyéb (Generate index codes conversion from application/pdf to indexcodes)
indexcodes.txt
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (40kB)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_lightbox] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_lightbox)
lightbox.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2kB)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_preview] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_preview)
preview.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1kB)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_medium] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_medium)
medium.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (920B)
[thumbnail of Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_small] Egyéb (Thumbnails conversion from application/pdf to thumbnail_small)
small.jpg
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (706B)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a szálláshelyeket és szállodai szolgáltatásokat mutatom be, amelyben különös tekintettel fordulok a Hotel Szieszta felé. Témaválasztásomat a szállodák működése iránti érdeklődésem, illetve a Hotel Sziesztában töltött kötelező szakmai gyakorlatom indokolja. Szakdolgozatom megírásával az volt a célom, hogy bemutassam a szálláshelyek és szállodák szerepét és fejlődését a turizmusban, Magyarországon, Győr-Moson-Sopron megyében és azon belül Sopronban. Úgy gondolom, hogy a szálláshelyek és szállodai szolgáltatások tanulmányozása és elemzése egy érdekes téma, amelybe nem csak szakemberként, hanem vendégként is érdemes egy kicsit mélyebben elmerülni. Kutatásomhoz primer kutatási módszert használtam fel a Hotel Szieszta vendégei által kitöltött kérdőív formájában, továbbá szekunder kutatási módszert szakirodalmak formájában, amely magyar és külföldi internetes forrásokat tartalmaz. Szakdolgozatom hat fő fejezetből áll. Dolgozatomban a bevezetés után először az elméleti tudnivalókra fordítok figyelmet. Ebben elsőként ismertetem a szálláshelyszolgáltatások szerepét a turizmusban, majd azok szakágazatait, minősítési rendszerét magyar, illetve külföldi példákon keresztül. A legfőbb hangsúlyt a Hotelstars Union rendszerre fektetem, tekintettel arra, hogy Magyarország e rendszer besorolása alapján minősíti szállodáit. Az elméleti összefüggések után először Magyarország, majd Győr-Moson-Sopron megye és Sopron szálláshelyeinek főbb sajátosságait tekintem át, illetve utóbbi kettővel részletesebben foglalkozom. A hangsúlyt Sopronon belül leginkább a háromcsillagos szállodákra helyezem, mivel a Hotel Szieszta is ezzel a besorolással bír. Dolgozatom utolsó szakaszában kifejezetten a Hotel Sziesztára és annak szolgáltatásaira összpontosítok. Elemzem a szolgáltatások jelenlegi helyzetét, továbbá kitérek a jövőbeli tervekre a szolgáltatások fejlesztését illetően. Az ötödik fejezetben a Hotel Szieszta szállóvendégei körében kitöltetett szolgáltatásokra vonatkozó kérdőívem eredményét ismertetem. Zárásként az összefoglalóban kifejtem megállapításaimat, illetve javaslataimat a szálloda szolgáltatásaira vonatkozóan. Véleményem szerint a szállodai szolgáltatások a későbbiekben is tovább fognak bővülni és fejlődni, mely a vendégek igényeinek és a piaci trendek folyamatos változásának köszönhető. A szállodák közötti hatalmas verseny motivációt ad a szálláshelyek innovációjához.

Magyar cím

Szálláshelyek és szállodai szolgáltatások, a soproni Hotel Szieszta példája

Angol cím

Accommodation and hotel services, the case of Hotel Szieszta in Sopron

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kiss, Edit Éva
egyetemi tanár

Helyi kari azonosító

KBAN-19/63

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Kata Steininger
Dátum: 04 Nov 2019 14:39
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 10:12
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5950

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet