A FREINET-TECHNIKÁK MINT A MUNKASZOCIALIZÁCIÓT ELŐSEGÍTŐ MÓDSZEREK A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK OKTATÁSÁBAN

Voltnerné Rudolf, Anita (2019) A FREINET-TECHNIKÁK MINT A MUNKASZOCIALIZÁCIÓT ELŐSEGÍTŐ MÓDSZEREK A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK OKTATÁSÁBAN. MA/MSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Voltnerné Rudolf Anita-A Freinet-technikák mint a munkaszocializációt elősegítő módszerek a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában-diplomamunka.pdf] PDF
Voltnerné Rudolf Anita-A Freinet-technikák mint a munkaszocializációt elősegítő módszerek a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásában-diplomamunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témája: a sajátos nevelési igényű tanulók munkaszocializációját elősegítő nevelői- oktatói módszerek bemutatása a Freinet-technikákon keresztül. Fő célom olyan módszerek kutatása, mely hozzá segíti a tanulásban akadályozott diákokat, hogy a társadalomba beilleszkedni tudó, önálló életvezetésre és munkára képes személyekké váljanak. A Freinet-pedagógia, a természet és életközeliségből táplálkozó, tartalmas közösségi életre épülő, tevékenységközpontú módszerek összessége, melyben a gyermek szabadon kísérletezhet és kifejezheti önmagát. Kutatásom során az induktív stratégia módszerével, a valóságból gyűjtött tapasztalatokat elemeztem. Alkalmazott módszereim a résztvevő megfigyelés és a dokumentumelemzés voltak. Vizsgálataim szerint az élményt nyújtó, együttműködő pedagógia alkalmazása létkérdés és eredményes, melynek titka, hogy a tanulók a gyakorlati tapasztalatokból tehetik magukévá a számukra szükséges ismereteket. Következtetésképp, kiemelt fontosságúnak tartom, hogy a tanulókat arra az útra tereljük, ahol a személyiségüket, képességeiket kibontakoztathatják. Ez is feltétele annak, hogy a munkájukat majd szeretve végezhessék. „Élet által életre nevelni munkával!”

Magyar cím

A FREINET-TECHNIKÁK MINT A MUNKASZOCIALIZÁCIÓT ELŐSEGÍTŐ MÓDSZEREK A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK OKTATÁSÁBAN

Angol cím

FREINET-TECHNIQUES AS BEST PRACTICES FOR SUPPORTING WORK-SOCIALIZATION IN EDUCATION OF CHILDREN WITH SPECIAL NEEDS

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Mérnöktanár (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
egyetemi docens

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Anita Voltnerné Rudolf
Dátum: 29 Jan 2020 11:21
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 07:54
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5896

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet