Asztalos, Vivien (2019) Az OBI Hungary Retail Kft. logisztikai elemzése. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-19 07.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2034 Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Záró dolgozatomban a logisztika folyamatának megvalósulását mutatom be az OBI Hungary Retail Kft példáján keresztül, jelentős hangsúlyt fektetve a Sopron telephelyű, 022-es számú áruházra, hiszen gyakorlati helyemet ezen a helyen töltöttem. Dolgozatom célkitűzése a piacvezető barkácsáru-forgalmazó cég logisztikájának bemutatása a soproni telephelyen keresztül. Az OBI áruházai teljes körű és átfogó termékválasztékot kínál, amely áruházanként átlagosan 40.000-60.000 különféle árucikket jelent. A termékskálába beletartoznak az építészeti alapanyagok, műszaki cikkek és szerszámok, lakberendezési kellékek, kertészeti eszközök. Ilyen széles választék esetén, nélkülözhetetlen a megfelelő logisztikai rendszer és gondolkodásmód használata. Záró dolgozatom első részében bemutatom a logisztika alapjait és ismertetem a folyamatának részleteit. Gyakorlatom alatt a vállalat minden területére betekintést nyerhettem, viszont főként a logisztika munkáját figyelhettem meg. Ennek köszönhetően egy átfogó képet kaptam a folyamatok lényegéről és elvégzéséről. Szemléltetem a logisztikát, mint vállalati gondolkodásmódot és felvezetem folyamati létét. A következő fejezetekben részletesen kifejtem a teljes lánc elméleti síkon való elgondolását. Majd a már megszerzett tudást felhasználva levezetem a tényleges megvalósulását az áruház példáján. Tüzetesen szemléltetem a beszerzés folyamatát, hiszen ez külön részlegként funkcionál a vállalat életében. Ez után az áruátvétel műveleteibe nyerhetünk betekintést, majd a készletezés és a raktározás megoldási módszereit tártam fel. Kitértem a vevői kapcsolatok és az értékesítés bemutatására, hiszen logisztika tágan értelmezett fogalmában a vevő elégedettségének megvalósítása áll. Dolgozatom ezt követő részében a vállalat általános bemutatása áll a középpontban. Ismertetem a vállalat történetét nemzetközi és hazai szinten. A továbbiakban az OBI környezettudatos magatartását részletezem és az újonnan bevezetett folyamatok és eljárások hatását mutatom be a vállalat környezetszennyezésére kivetve. Ezt követően a gyakorlati időm alatt érzékelt problémákat vettem sorra, és megoldást keresve, a javaslataimat fogalmaztam meg. Végül összegzésként az elmúlt 14 hét tapasztalataiból levont következtetéseket valamint élményeket írtam le. In my final thesis I present the realization of the logistics process through the example of OBI Hungary Retail Ltd., focusing on the 022 department store in Sopron, because I spent my practical space in this place. The aim of my dissertation is to present the logistics of the market - leading DIY distributor through the Sopron site. The OBI stores offer a complete and comprehensive range of products, with an average of 40,000-60,000 different items per store. The product range includes architectural raw materials, technical items and tools, home furnishings, gardening tools. With such a wide choice, it is essential to use the right logistic system and mindset. In the first part of my final paper I present the basics of logistics and describe the details of its process. During my practice I was able to gain insight into all areas of the company, but I was mainly able to observe the logistics work. As a result, I got a comprehensive picture of the essence and performance of the processes. I illustrate the logistics, such as corporate mindset and I introduced its process existence. In the following chapters I will explain in detail the whole chain of theoretical thinking. Then, using the knowledge already acquired, I derive the actual realization of the store's example. I am demonstrating the process of procurement, as it functions as a separate department in the life of the company. After that, we can gain insight into the goods transfer operations, and then discover the methods of stocking and storing. I dealt with the presentation of customer relationships and sales, as the broad concept of logistics is about delivering a satisfied customer. In the following part of my thesis, the general presentation of the company is the focus. I present the company's history at international and, national level. In the following, I will detail the environmental behavior of OBI and present the impact of newly introduced processes and procedures on the company's pollution. After that, I took a series of problems perceived during my practical time and formulated my suggestions for a solution. Finally, I have summarized the conclusions and experiences of the past 14 weeks..
Magyar cím
Az OBI Hungary Retail Kft. logisztikai elemzése
Angol cím
The logistics analysis of OBI Hungary Retail Kft
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KFON-19/07
Mű típusa: | Záródolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Vivien Asztalos |
Dátum: | 19 Szep 2019 13:30 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:05 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5475 |
Actions (login required)
Tétel nézet |