Minőség és termékfelelősség Sérült és hibás áruk kezelése, reklamációs folyamata

Dégi, Blanka (2019) Minőség és termékfelelősség Sérült és hibás áruk kezelése, reklamációs folyamata. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KFON-19_08.pdf] PDF
KFON-19_08.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A záródolgozatom témája a minőségpolitika és a termékfelelősség, mint fogalom a vállalat életében hogyan jelenik meg, illetve annak vizsgálata, hogy hogyan integrálják ezeket a cég munkafolyamataiba ez a fő irányvonal foglalkoztatott a megírás előtt és közben is. Továb-bá ismertetem, hogy mi a teendő sérült és/vagy hibás áru átvételekor. Összességében ezek-nek a pontoknak a vizsgálatával épül fel az egész munkám. Elsődleges kiinduló szempont maga a logisztika volt, amely felhasználásával, olyan érvelést és probléma feltárást tudjak felépíteni, amellyel, előre meghatározott, illetve adott összefüggések alapján, összetudjam hasonlítani, hogyan is van jelen a vállalat életében, maga a logisztika, és ezek után térnék rá arra, hogy mi is a minőség és termékfelelősség a szakirodalom és a vállalat életén belül. Ezen kívül, de egyértelmű összefüggés által külön taglálom, hogy hogyan is valósul meg a sérült és/vagy hibás áru átvételi és reklamációs fo-lyamata, amely nagyban kapcsolódik ezekhez a témákhoz és nagyrészben a termékfelelős-ség témájából ered. Vizsgálatomat kis körben elvégzett megkérdezéssel kutatom és támasztom alá és ebből vontam le következtetéseket, amelynek kérdései és tematikája, a minőség, minőség-politika, illetve a termékfelelősség témában tettem fel az adott egyéneknek, akik nem a vál-lalaton belül dolgozók, hanem átlagemberek. A megválaszolt kérdéseket dokumentáltam és tanulmányoztam. A sérült és hibás árukról is kérdeztem meg egyéneket, akik a vállalaton belül dolgoznak és ezen megkérdezések alapján írtam meg a dolgozatomat. Az előbbiekben említett kérdéskörök tanulmányozásával, arra a következtetésre ju-tottam, hogy nem csak az adott vállalat életében fontos a minőség, hanem az egyén számá-ra is, sok hasonlóság van a cégen belül látott dolgok, és aközött, amit az adott egyén, a mindennapjaiban átél/megtapasztal. Minden területen fontos szerepet tölt be az a mondás, hogy a minőség fontosabb, mint a mennyiség. Összegezve a leírtakat, az adott téma kifej-tése után, szembesültem azzal a ténnyel, hogy ezek a folyamatok sokkal összetettebbek annál, mint amit az előadáson egy adott tantárgy keretei közt megtapasztal, illetve tanul a logisztikáról az ember.

Magyar cím

Minőség és termékfelelősség Sérült és hibás áruk kezelése, reklamációs folyamata

Angol cím

Quality Policy and Product Liability for Treatment of Damaged and Defective Products, Claims Process

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Kereskedelem és marketing felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Nedelka, Erzsébet
Adjunktus

Helyi kari azonosító

KFON-19/08

Mű típusa: Záródolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Blanka Dégi
Dátum: 19 Szep 2019 13:37
Utolsó módosítás: 14 Szep 2023 06:44
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5427

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet