Horváth, Krisztina Annamária (2019) Szálloda igazgatás és a Humánerőforrás Menedzsment a Tinódi Hotelben. Other, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KFON-19_26.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Abstract
A Tinódi Hotel és Étterem egy sárvári családi vállalkozás, amely az üdülni, pihenni vagy csak étkezni vágyó vendégek számára nyújt lehetőséget. Az 1900-as évek elején épült, akkor még Tinódi Fogadóként működött, majd 1990-ben kezdte meg a felújítást az új tulajdonos. A marketingen belül főként a szállásfoglaló oldalaknak köszönhető, hogy nem csak magyar, hanem külföldi vendégeket is fogadnak. Leginkább az Európai Unió tagországaiból érkeznek a külföldi vendégek, de persze távolabbi földrészről is vannak érdeklődők. A környékbeli falvakban, városokban pár napos munkát vállaló dolgozók megpihenésére is tökéletes választás lehet. Sokan üzleti út által veszik célba a helyet vagy az országszerte ismert Sárvári Gyógy- és wellnessfürdő nyújtotta egészségügyi és relaxáló szolgáltatások nyerik el a tetszését. A vállalkozás tizennégy munkavállalónak nyújt munkahelyet, de alkalmi munkavállalókat is alkalmaz, középiskolai tanulóknak és egyetemi gyakornokoknak is ad lehetőséget a kötelező gyakorlatuk letöltésében, munkába való bepillantásba. Kiemelt szerepet tölt be a régió és az ország turizmusában és vendéglátóiparában, ezáltal is törekedve a nagyobb mennyiségű tőke beáramlásban és a belföldi kereslet növelésben. A vendéglátóipari vállalkozások számára talán az egyik legfontosabb, hogy a piacon versenyelőnyt alakítsanak ki és azt meg is tartsák. Ahhoz, hogy a vállalat naprakész legyen és a felmerülő problémák megoldásában jeleskedni tudjon, fel kell mérnie a helyi adottságokat, versenytársakat. A múltbéli és jelen helyzet alapján kalkulálnia, a jelenlegi trendek ismeretében, ha kell fejlődnie. Ehhez a munkavállalók együttműködése, pontos munkavégzése szükséges. A beszállítókkal és a vendégekkel való megfelelő kommunikáció elengedhetetlen, az étteremben az alapanyagok megfelelő időben való beszállítása, valamint a vendégekkel való telefonos, vagy email-es információátadás nélkül nem működik. Záródolgozatomban szeretnék beszámolni a cég igazgatási és HR területi egységéről, mely segítséget nyújt a vállalat számára, hogy megfelelően tudjon érvényesülni a mindennapokban. A gazdasági ügyintéző által kapok betekintést az iratok kezelésébe, tárolásába egyaránt és ügyvitel szervezési feladatokban veszek részt. Először a szálloda igazgatás elméletével foglalkozom, majd a későbbiekben az ezek alkalmazásával a Tinódi Hotel és Étteremnél. Bemutatom az anyag és eszközelszámoltatási folyamatot és befolyásoló tényezőit. Fontos, hogy pontos adatok álljanak rendelkezésünkre annak érdekében, hogy a beszállítókkal pontosan tudjunk egyeztetni a szükséges alapanyagokért. Legvégül pedig leírom a társaságnál megfigyelt megállapításaimat, és az általam gondolt fejlődési lehetőségeket. A vállalkozás célja, hogy versenyképes tudjon maradni a piacon és a vendégek a megfelelő mennyiségben, időben és minőségben megkapják az adott szolgáltatást.
Hungarian Title
Szálloda igazgatás és a Humánerőforrás Menedzsment a Tinódi Hotelben
English Title
Hotel and Human Resource Management in Hotel of Tinodi
Institution
University of Sopron
Faculty
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Institute/Establishment/Department
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Specialization
LKK - Turizmus–vendéglátás felsőoktatási szakképzés (FOKSZ)
Supervisor(s)
Local id
KFON-19/26
Item Type: | Záródolgozat - Final Essay |
---|---|
Depositing User: | Krisztina Annamária Horváth |
Date Deposited: | 27 May 2019 20:23 |
Last Modified: | 03 Mar 2023 09:16 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5416 |
Actions (login required)
View Item |