Édességvásárlási szokások vizsgálata

Boros, Judit (2019) Édességvásárlási szokások vizsgálata. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-18_23.pdf.pdf] PDF
KBAN-18_23.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Abstract

Ezen munkában a 8-14 éves korosztály tekintetében vizsgálom az édességfogyasztás és vásárlás több aspektusát és próbálok rávilágítani a gyermekek és vállalatok által alkalmazott eszközökre a vásárlási-döntési folyamat során. A szakdolgozat fő célja, hogy részletesen bemutassa a korosztály vásárlási szokásait, döntési folyamatait, valamint az általuk és a vállalatok által alkalmazott különböző eszközökre. Szekunder adatok elemzésének segítségével felfedi a különböző vállalatok stratégiáinak hibáit, vagy éppen erősségeit és fejlesztési lehetőségeit. A dolgozat első fejezete foglalkozik a fogyasztói magatartás általános bemutatásával, a vállalatok és a gyermekek által alkalmazott eszközökkel, azok előnyeinek és hátrányainak részletes bemutatásával. A szakirodalmi áttekintésre alapozva a vásárlási-döntési folyamatot mutatom be, valamint a rá ható tényezőket. Ezek bemutatásán keresztül elemzem, hogy ezen folyamatokba hol lép be a gyermek, mint fogyasztó, azt hogyan, milyen eszközökkel teszi. Kérdőívek formájában nyert információkat elemzek a dolgozat további részében, az abból nyert adatokat az elméleti részben ismertetem. A befolyásoló tényezők közük külön kitérek a gyermeket körülvevő környezetre, a családszerepére is. Az említett elméleti részben példákat is említek, hiszen így be tudom mutatni, azok alátámasztják-e saját kutatásimat, vagy sem. A vizsgált folyamatokból levont következtetések és összefoglalás passzust követően javaslatok kerültek kidolgozásra. A javaslattétel érdeke, hogy a jelenleg alkalmazott stratégiák hiányosságainak fejlesztésével, azok később beépíthetők legyenek a vásárlási döntési folyamatokba.

Hungarian Title

Édességvásárlási szokások vizsgálata

English Title

Examining habits of sweets purchasing

Institution

University of Sopron

Faculty

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Institute/Establishment/Department

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Specialization

LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Mészáros, Katalin
Egyetemi docens, PhD, Üzleti tudományok intézet

Local id

KBNKM00 KBAN-18/23

Item Type: Thesis
Depositing User: Judit Boros
Date Deposited: 23 Sep 2019 09:24
Last Modified: 13 Sep 2023 10:07
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5345

Actions (login required)

View Item View Item