Boros, Judit (2019) Édességvásárlási szokások vizsgálata. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-18_23.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Ezen munkában a 8-14 éves korosztály tekintetében vizsgálom az édességfogyasztás és vásárlás több aspektusát és próbálok rávilágítani a gyermekek és vállalatok által alkalmazott eszközökre a vásárlási-döntési folyamat során. A szakdolgozat fő célja, hogy részletesen bemutassa a korosztály vásárlási szokásait, döntési folyamatait, valamint az általuk és a vállalatok által alkalmazott különböző eszközökre. Szekunder adatok elemzésének segítségével felfedi a különböző vállalatok stratégiáinak hibáit, vagy éppen erősségeit és fejlesztési lehetőségeit. A dolgozat első fejezete foglalkozik a fogyasztói magatartás általános bemutatásával, a vállalatok és a gyermekek által alkalmazott eszközökkel, azok előnyeinek és hátrányainak részletes bemutatásával. A szakirodalmi áttekintésre alapozva a vásárlási-döntési folyamatot mutatom be, valamint a rá ható tényezőket. Ezek bemutatásán keresztül elemzem, hogy ezen folyamatokba hol lép be a gyermek, mint fogyasztó, azt hogyan, milyen eszközökkel teszi. Kérdőívek formájában nyert információkat elemzek a dolgozat további részében, az abból nyert adatokat az elméleti részben ismertetem. A befolyásoló tényezők közük külön kitérek a gyermeket körülvevő környezetre, a családszerepére is. Az említett elméleti részben példákat is említek, hiszen így be tudom mutatni, azok alátámasztják-e saját kutatásimat, vagy sem. A vizsgált folyamatokból levont következtetések és összefoglalás passzust követően javaslatok kerültek kidolgozásra. A javaslattétel érdeke, hogy a jelenleg alkalmazott stratégiák hiányosságainak fejlesztésével, azok később beépíthetők legyenek a vásárlási döntési folyamatokba.
Magyar cím
Édességvásárlási szokások vizsgálata
Angol cím
Examining habits of sweets purchasing
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Kereskedelem és marketing alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBNKM00 KBAN-18/23
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Judit Boros |
Dátum: | 23 Szep 2019 09:24 |
Utolsó módosítás: | 13 Szep 2023 10:07 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5345 |
Actions (login required)
Tétel nézet |