A minőségmenedzsment főbb témakörei és a Lessons Learned folyamat egy autóipari beszállítónál

Farkas, Márton (2019) A minőségmenedzsment főbb témakörei és a Lessons Learned folyamat egy autóipari beszállítónál. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KOD_Farkas_Marton.pdf] PDF
KOD_Farkas_Marton.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatomban azt a feladatot tűztem ki célul, hogy a minőségmenedzsment általános elméletein keresztül bemutassak egy speciális minőségügyi folyamatot, a Lessons Learned rendszert egy elsőszintű autóipari beszállító vállalati környezetén belül. Bemutattam a minőség fogalmát nemcsak a nagy gondolkodók, mint például Deming, Juran, Crosby, vagy Taguchi elméleteinek megfelelően, hanem a nemzetközi illetve hazai szabványok megfogalmazásában is, ugyanakkor hangsúlyoztam a vevői igények minőségre kifejtett központi hatását. Részleteztem a minőségmenedzsment történeti fejlődési szakaszait illetve kitértem a három nagy minőségi iskola (az amerikai, a japán illetve az európai) hasonlóságaira és különbözőségeire. Röviden vázoltam a fontosabb szabványcsaládokat és részletesen bemutattam az autóipari ISO/TS 16969 szabványrendszert. A gyakorlati ismeretek felé haladva összefoglaltam a PDCA, a Six Sigma és a Lean folyamatok elméleti hátterét, majd részletesen bemutattam a következő problémamegoldó technikákat: • Brainstorming (Ötletroham). • Pareto-analízis. • Ishikawa-diagram (Halszálka diagram). • 5 why analízis (5 miért módszere). • Továbbá két nagy strukturált problémamegoldó formulát: o 8D, o A3. Ezután részletes bemutatást adtam a Lesson Learned folyamat lényegéről, arról a strukturált rendszerről melyben a vállalati „jó gyakorlatok” gyűjthetők, értékelhetők és terjeszthetők. Az elméleti oldalt egy gyakorlati példán keresztül (félkésztermékek ideiglenes tárolására használt magazinok fejlesztése a gyártási selejtszám csökkentése céljából) tettem szemléletessé.

Magyar cím

A minőségmenedzsment főbb témakörei és a Lessons Learned folyamat egy autóipari beszállítónál

Angol cím

The main topics of quality management and the Lessons Learned process at a supplier in car industry

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Mérnök-közgazdász szakirányú továbbképzés (főiskolai) (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pankotay, Fruzsina
NEM RÉSZLETEZETT
Németh, Nikoletta
adjunktus

Mű típusa: Diplomadolgozat (Egyéb)
Felhasználói azonosító szám (ID): Márton Farkas
Dátum: 23 Szep 2019 12:46
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:06
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5297

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet