A Dentalcoop Plus Kft. stratégiai tervezése

Strem, Patrícia (2019) A Dentalcoop Plus Kft. stratégiai tervezése. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KMAL-19_16.pdf] PDF
KMAL-19_16.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat megírásával azt a célt tűztem ki, hogy a szakirodalom és az egyetemi képzés során szerzett tudásom alapján elkészítsem a Dentalcoop Plus Kft. stratégiai tervét. Téma-választásomat befolyásolta, hogy mindig is érdeklődtem az olyan hazai kisvállalkozások iránt, amik jelentős sikereket értek el az adott piaci szegmensben, szeretem megismerni, hogy ez miként valósult meg. A vizsgált szombathelyi vállalkozás 2006 óta működik sikeresen a tulajdonos-ügyvezető irányításával; a szervezet fogászati gépek és berendezések forgalmazásával és ehhez kapcsolódóan szerviztevékenységgel foglalkozik. A dolgozat első fejezete a bevezetés, melyben ismertetem a témaválasztásom okát, a dolgozat megírásának legfőbb célját, illetve a meghatározott hipotéziseket, melyeket bizonyítani kívánok. A dolgozat második fejezetében a rendelkezésre álló elméleteket, módszereket mutatom be, melyek a stratégiai elemzés, tervezés és stratégia-alkotás folyamatát ölelik fel. Ehhez a részhez forrást a stratégiai menedzsment legismertebb hazai és külföldi szerzőinek műveiből válogattam, valamint azokat a modelleket ismertetem, melyeket én is fel-használtam a későbbi fejezetekben az elemzés és a tervezés során. A harmadik részben kerülnek bemutatásra a vizsgált vállalkozás alapadatai, története, valamint a főbb termékei és szolgáltatásai is. Ebben a fejezetben alkalmazom az elemzéshez azokat a módszereket, melyeket a szakirodalom feldolgozása során ismertettem. A negyedik fejezetben kapott helyet az általam elvégzett kérdőíves kutatás, melynek keretein belül a vállalkozás ügyfeleinek elégedettségét vizsgáltam abból a célból, hogy megtaláljam azokat a tényezőket, melyek kedvezően vagy kedvezőtlenül befolyásolják a vállalkozásról kialakított képet. A kutatás kiértékelése során igyekeztem nem csak eredményt bemutatni, hanem az okokat is felderíteni, melyhez a vállalkozás vezetőjétől kaptam segítséget. Az elemzéshez és a kutatáshoz kapcsolódóan a hatodik részben a – dolgozat elején meghatározott – hipotéziseket értékeltem, melyek közül az összes bizonyítást nyert. A stratégiai terv, a lehetséges stratégiai irányok meghatározására a dolgozat 7. fejezetében kerül sor. A stratégia megalkotásának alapját az elemzés, a kutatás, valamint a vállalkozás vezetőjével történt egyeztetés adta, így kerültek meghatározásra a vállalkozás jövőképe, küldetése és alapvető céljai is. A környezeti elemzés és a belső vizsgálatok alapján több stratégiai akciót is meghatároztam, melyek hozzájárulhatnak a vállalkozás jövőképének megvalósulásához.

Magyar cím

A Dentalcoop Plus Kft. stratégiai tervezése

Angol cím

Strategic planning of Dentalcoop Plus Ltd.

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Vállalkozásfejlesztés mesterszak (MA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keresztes, Gábor
adjunktus

Helyi kari azonosító

KMAL-19/16

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Patrícia Strem
Dátum: 23 Szep 2019 12:08
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 09:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5251

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet