Egyesülések és felvásárlások stratégiái, lépései és buktatói egy konkrét választott informatikai vállalat esetében

Kovács, Lívia (2019) Egyesülések és felvásárlások stratégiái, lépései és buktatói egy konkrét választott informatikai vállalat esetében. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBL-19_02.pdf] PDF
KBL-19_02.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A gyorsan változó üzleti világban a vállalatoknak keményen kell küzdeniük a minőségi szolgáltatások és termékek eléréséért és fenntartásáért. Minden vállalat elsődleges célja a növekedés és a nyereséges működés. A növekedési stratégiák lehetnek belső, illetve külső irányultságúak. A belső növekedés akár az új termékek bevezetésének vagy fejlesztésének, vagy akár a meglévő termékek kapacitásának bővítésével vagy az értékesítés tartós javításával érhető el. A külső növekedési stratégia lehet például a meglévő üzleti vállalkozások megvásárlása. Az egyesülések és felvásárlások (M&A) a külső növekedés meglehetősen fontos formái. A mai globalizált gazdaságban az egyesüléseket és felvásárlásokat egyre nagyobb mértékben alkalmazzák, hogy nagyobb eszközalapot érjenek el, új piacokat szerezzenek, nagyobb piaci részesedéshez jussanak, további gyártási kapacitásokat hozzanak létre a vállalatok, valamint olyan tudáshoz és kompetenciákhoz jussanak, ami növeli versenyelőnyüket. Dolgozatomban bemutatom az M&A fontosságát, mint stratégiai eszközt a fenntartható versenyelőny eléréséhez, fókuszálva az informatikai vállalatok körére. Az M&A történetének és irodalmi hátterének áttekintése után bemutatom a különböző integrációs modelleket alkalmazó, magyar eredetű IT cég, a LogMeIn példáját. Ez a vállalat az akvizíciókat hosszú távú üzleti stratégiájának szerves részévé tette, mint alapvető növekedési stratégiát, amely szükséges ahhoz, hogy a megnövekedett verseny, az árképzési nyomás, a termékösszetétel és az eszközkoncentráció hiányosságai ellen szinergiákat alakítson ki, és bővíteni kívánja a termékportfóliókat, új piacokra lépjen be, új technológiákat szerezzen, hozzáférjen a kutatáshoz és fejlesztéshez, és hozzáférjen azokhoz forrásokhoz, amelyek lehetővé teszik számára, hogy globális szinten versenyezzen. Számos tanulmány azt állítja, hogy az M&A sikeressége az egyesülő szervezetek kultúrájának sikeres integrációjától függ, az emberi tényező szerepe az egyesülés eredményességének meghatározásában nagyobb jelentőséget kap. Az összefonódás előtti tervezés folyamata, ideértve a megfelelő átvilágítás elvégzését, az integrációval kapcsolatos kommunikációt, a hatékony irányítást és az elkötelezett vezetést, valamint az integrációs terv végrehajtásának üteme mind szükséges elem ahhoz, hogy az M&A sikeres legyen.

Magyar cím

Egyesülések és felvásárlások stratégiái, lépései és buktatói egy konkrét választott informatikai vállalat esetében

Angol cím

Strategies, integration plans, challenges of M&A activities through an IT company’s growth strategy

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Tóth, Ferenc
Egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBL-19/02

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Lívia Kovács
Dátum: 23 Szep 2019 11:09
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 06:15
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5238

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet