Kovács, Lívia (2019) Egyesülések és felvásárlások stratégiái, lépései és buktatói egy konkrét választott informatikai vállalat esetében. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBL-19_02.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A gyorsan változó üzleti világban a vállalatoknak keményen kell küzdeniük a minőségi szolgáltatások és termékek eléréséért és fenntartásáért. Minden vállalat elsődleges célja a növekedés és a nyereséges működés. A növekedési stratégiák lehetnek belső, illetve külső irányultságúak. A belső növekedés akár az új termékek bevezetésének vagy fejlesztésének, vagy akár a meglévő termékek kapacitásának bővítésével vagy az értékesítés tartós javításával érhető el. A külső növekedési stratégia lehet például a meglévő üzleti vállalkozások megvásárlása. Az egyesülések és felvásárlások (M&A) a külső növekedés meglehetősen fontos formái. A mai globalizált gazdaságban az egyesüléseket és felvásárlásokat egyre nagyobb mértékben alkalmazzák, hogy nagyobb eszközalapot érjenek el, új piacokat szerezzenek, nagyobb piaci részesedéshez jussanak, további gyártási kapacitásokat hozzanak létre a vállalatok, valamint olyan tudáshoz és kompetenciákhoz jussanak, ami növeli versenyelőnyüket. Dolgozatomban bemutatom az M&A fontosságát, mint stratégiai eszközt a fenntartható versenyelőny eléréséhez, fókuszálva az informatikai vállalatok körére. Az M&A történetének és irodalmi hátterének áttekintése után bemutatom a különböző integrációs modelleket alkalmazó, magyar eredetű IT cég, a LogMeIn példáját. Ez a vállalat az akvizíciókat hosszú távú üzleti stratégiájának szerves részévé tette, mint alapvető növekedési stratégiát, amely szükséges ahhoz, hogy a megnövekedett verseny, az árképzési nyomás, a termékösszetétel és az eszközkoncentráció hiányosságai ellen szinergiákat alakítson ki, és bővíteni kívánja a termékportfóliókat, új piacokra lépjen be, új technológiákat szerezzen, hozzáférjen a kutatáshoz és fejlesztéshez, és hozzáférjen azokhoz forrásokhoz, amelyek lehetővé teszik számára, hogy globális szinten versenyezzen. Számos tanulmány azt állítja, hogy az M&A sikeressége az egyesülő szervezetek kultúrájának sikeres integrációjától függ, az emberi tényező szerepe az egyesülés eredményességének meghatározásában nagyobb jelentőséget kap. Az összefonódás előtti tervezés folyamata, ideértve a megfelelő átvilágítás elvégzését, az integrációval kapcsolatos kommunikációt, a hatékony irányítást és az elkötelezett vezetést, valamint az integrációs terv végrehajtásának üteme mind szükséges elem ahhoz, hogy az M&A sikeres legyen.
Magyar cím
Egyesülések és felvásárlások stratégiái, lépései és buktatói egy konkrét választott informatikai vállalat esetében
Angol cím
Strategies, integration plans, challenges of M&A activities through an IT company’s growth strategy
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBL-19/02
Mű típusa: | Diplomadolgozat (MA/MSc) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Lívia Kovács |
Dátum: | 23 Szep 2019 11:09 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:15 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5238 |
Actions (login required)
Tétel nézet |