A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati stratégiája és a fogyasztókra gyakorolt hatásai

Bogdán, Dominika (2019) A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati stratégiája és a fogyasztókra gyakorolt hatásai. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-18_22.pdf.pdf] PDF
KBAN-18_22.pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájának a vállalati stratégiát választottam. Célom az volt, hogy egy átfogó képet alkossak egy általam választott cégről, vállalati stratégiai szempontból. Így esett választásom a Coca-Cola HBC Magyarország vállalati stratégiai bemutatására, valamint a magyar fogyasztókra ható marketingtevékenységére. Mivel minden ember életében jelen van és mindennapossá vált az ital, viszont sokan nem ismerik, hogy milyen erőfeszítések árán nőtte ki magát az atlantai sűrítmény, ezért célkitűzéseim közé tartozik, hogy betekintést nyerjünk egy nemzetközi cég stratégiai működésébe és egy világos képet kapjunk a vállalati stratégiaalkotás magasabb szintjéről, a nemzetközi céggé válás folyamatáról, a Coca-Cola termék bemutatásán keresztül. Az alkalmazott módszertanok közül először is elemzésre kerül, hogy a mai magyar-országi tevékenység milyen stratégiai eszközöket használ, hogy a termék sikeres és fenn-tartható legyen hazánkban is. Szakdolgozatom végére közelebb kerülünk az anyacég, a Coca-Cola Company kialakulásához, mindennapi tevékenységéhez, valamint részleteseb-ben megismerjük a Coca-Cola HBC Magyarország stratégiai megközelítéseken alapuló tevékenységi körét, melyben boncolgatjuk a cég makro- és mikrokörnyezetét, a cég stratégiai céljait, SWOT-analízisét és SWOT stratégiáját, Porter öttényezős modelljének segítségével az ipari környezetét, STEEP-elemzést végezve a vállalatot körülvevő tényezőket. Kutatásom lényegében pedig feltérképezzük, hogy a magyar fogyasztókra gyakorolt hatás mennyire kifizetődő, mennyire jellegzetes és félreismerhetetlen ízeket nyújt a Coca-Cola. Ennek megismerésére egy kérdőíves kutatást és egy fókuszcsoportos vizsgálati módszert végeztem el, melyben kiderült, hogy a fogyasztók abszolút többsége a Coca-Colát fogyasztja az íze és minősége miatt. Ezzel ellentétben érdekes eredmény alakult ki a fókuszcsoport vizsgálat során, ahol az íz felismerése a legtöbb embernek gondot okozott. Így arra következtetek, hogy a cég marketingstratégiája olyan magasan végzett fogyasztói döntéseket befolyásoló munkát végez, ami miatt az emberek a Coca-Colát választják inkább, függetlenül a megszokott és felismerhetőnek vélt ízétől. A kutatás további eredményeiről elmondható, hogy az emberek nagy része a Coca-Cola termékei felé hajlik az egyéb kóla márkák helyett. Bebizonyosodott, hogy a népsze-rűség és a marketinges eszközök széleskörű használata folyamatosan életben tartja a cég működését és generációról generációra újat tud alkotni a fogyasztóknak nem csak Magyarországon, hanem a világ bármelyik pontján.

Magyar cím

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. vállalati stratégiája és a fogyasztókra gyakorolt hatásai

Angol cím

Corporate strategy of the Coca-Cola HBC Hungary Ltd. and their effects to the customers

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Gazdálkodási és menedzsment alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Keresztes, Gábor
adjunktus, PhD, SOE-LKK

Helyi kari azonosító

KBAN-18/22

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Dominika Bogdán
Dátum: 23 Szep 2019 09:21
Utolsó módosítás: 03 Már 2023 09:16
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5237

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet