Baumgartner, Bettina (2019) Egy kreatív történelmi verseny turisztikai hatása az Esterházy-lokációkra. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-19_08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Magyarország szomszédságában elhelyezkedő Ausztria, hozzánk legközelebb álló tartománya, Burgenland, egyik legfőbb turisztikai problémája, hogy a táj, illetve a kultúra adta kedvező adottságok ellenére a turisztikai látogatószám stagnál, amely megállapítás az elmúlt évek ven-dégforgalmi statisztikáinak elemezéseiből derült ki. A probléma megoldására egy új stratégia kidolgozása kellett, amely megmutatja, hogy milyen módon lehet ezt a stagnálást megállítani. A magyar vendégek az Esterházy létesítmények látogatóinak meghatározó részét képzik. A Magánalapítvány turizmus részlegén dolgozó munkatársak azt tapasztalták, hogy az Ausztria területén lévő létesítmények Magyarországon, sok helyen egyáltalán nem ismertek. A hagyo-mányos marketing, promóciós eszközök nem bizonyultak elég hatékonynak az ismertség növe-lésében. Így az előbb említett problémák hatására, egy új koncepció jött létre, az Estöri kreatív történelmi verseny, - a nevéből is látszik -, amely egy verseny formájában testesült meg. Az Estöri létrejöttét három alapvető dolog inspirálta: a turisztikai látogatók számának fenntartása, illetve fokozása, a létesítmények magyarországi ismertségének növelése, a látogatók életkori eloszlásában a középiskolai korosztály hiánypótlása és a jövő látogatóinak kinevelése. Jelen dolgozatban a célom, a kiinduló helyzet figyelembevételével, az Estöri kreatív történelmi verseny, turisztikai hatásának bemutatása a két vizsgált Esterházy (Eisenstadti Ester-házy-kastély, Fraknói vár) lokációkra vonatkozóan. Az Estöri, egyrészt a középiskolások kör-ében egyfajta, nagy népszerűségnek örvendő versenyként, az Esterházy Privatstiftung nézetéből pedig, egy marketing-kommunikációs eszközként szolgál. Az Esterházy Privatstiftung, mint egy osztrák magánvállalat életében (is) a legfőbb célkitűzés, az attrakciók iránti érdeklődés fo-lyamatos fenntartása a célcsoportjai körében.
Magyar cím
Egy kreatív történelmi verseny turisztikai hatása az Esterházy-lokációkra
Angol cím
The tourist effects of a creative historical competition on the Esterházy-lokation
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Turizmus-vendéglátás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-19/08
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Bettina Baumgartner |
Dátum: | 27 Máj 2019 12:07 |
Utolsó módosítás: | 20 Szep 2023 06:20 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5222 |
Actions (login required)
Tétel nézet |