Ferenci, Éva (2019) A családi kapcsolatok és a kognitív képességek tükröződése a családrajzban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
A családi kapcsolatok és a kognitív képességek tükröződése a családrajzban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban írok az elmúlt évtizedek demográfiai változásairól, családokra gyakorolt hatásáról. A családról,mint elsődleges szocializációs közegről, ami a nevelési stílus által a gyermek személyiségformálója is egyben. Az óvodáskorú gyermekek életkori sajátosságukból adodóan, nincsenek azon a kommunikációs fejlettségi szinten, hogy érzéseiket, gondolataikat, vágyaikat megfogalmazzák. A gyermekek életében jelentős szerepet tölt be a játékösztön, ezen belül is a rajz az egyik legmeghatározóbb önkifejezési forma, amely a legtöbb élményfeldolgozás lehetőségét rejti magában.Ezért is feltételeztem, hogy a gyermekrajzok vizsgálatával betekintést nyerhetek a gyermekek családi kapcsolatrendszerébe, kognitív fejlettségi szintjükre az emberalakok ábrázolásának tanulmányozásakor. Feltételezésem beigazolódott, a rajzok kétirányú segítséget nyújtanak a pedagógusnak, melyből következtetést vonhat le, pontosan megtervezheti a nevelési, képességfejlesztési tervet.
Magyar cím
A családi kapcsolatok és a kognitív képességek tükröződése a családrajzban
Angol cím
The reflection of family relationships and cognitive abilities on the family chart
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
BPK - Német nemzetiségi óvodapedagógus (BA)
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Éva Ferenci |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:21 |
Utolsó módosítás: | 18 Máj 2020 12:25 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5210 |
Actions (login required)
Tétel nézet |