Regényi, Hajnalka (2019) A kisgyermekek matematikai nevelésének útjai. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
Regényi Hajnalka-A kisgyermekek matematikai nevelésének útjai-szakdolgozat.pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A matematika tudományának megismerése a gyermeket már csecsemő korától izgatja, s talán ez az a tudomány terület, melyről a későbbiekben mindenkinek határozott – pozitív vagy negatív töltetű- véleménye van. Az óvodai matematikai nevelés témaköre, annak módszertani és szemléletbeli gazdagsága, s a szakmában való alkalmazása - az elmúlt évtizedektől napjainkig – engem is kutatásra ösztönzött. Kutatásomban, - a kérdőíveztetés módszerét alkalmazva - főként azon két módszertani szemléletet vizsgáltam, melyek az elmúlt néhány évtizedben meghatározták a matematikai nevelést a magyar óvodákban. Kerestem a választ, miszerint milyen módszerekkel lehetne a matematikai tartalmakat már az egészen kicsi gyerekeknek sikeresen, felejthetetlen, pozitív élményként átadni? Kutatásomat, az óvodai munkájukat jelenleg is gyakorló óvodapedagógusok véleményének megismerésére, elemzésére, az idősebb és a fiatalabb óvodapedagógus generációtól kapott válaszok összehasonlítására, valamint a ma is alkalmazott módszerek gyakorlatban való sikerességének vizsgálatára fűztem fel.
Magyar cím
A kisgyermekek matematikai nevelésének útjai
Angol cím
The ways of young children's mathematical education
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Hajnalka Regényi |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:21 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 08:05 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5192 |
Actions (login required)
Tétel nézet |