A magyar rajzfilm eszmei mondanivalója, művészeti szemlélete és nevelő hatása

Balogh, Beatrix Éva (2019) A magyar rajzfilm eszmei mondanivalója, művészeti szemlélete és nevelő hatása. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Balogh Beatrix_2019_K6PJO6 PDF.pdf] PDF
Szakdolgozat_Balogh Beatrix_2019_K6PJO6 PDF.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a magyar rajzfilmek eszmei, művészi mondanivalóját és nevelő, képességfejlesztő hatásait vizsgáltam. A magyar rajzfilm születésétől, tehát az 1950-es évektől a 1980-as évekkel bezárólag. Rövid művészettörténeti felsorolásomban megvizsgáltam, hogy a rajz, mint művészi ábrázolás, képes értéket közvetíteni a befogadó számára,és kutatásaimmal bizonyítani kívántam a művészet fejlesztő hatását. A rajzfilmeket alkotónként vettem górcső alá, és az animációkban a művészi kifejező eszközöket kerestem. Egy festőművész tanár interjúját is hozzáadva kutatásomhoz kaptam válaszokat, melyeket összegzésemben rögzítettem.

Magyar cím

A magyar rajzfilm eszmei mondanivalója, művészeti szemlélete és nevelő hatása

Angol cím

The intellectual messages, artistic views and teaching effects of Hungarian cartoons

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Csecsemő- és kisgyermeknevelő (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Patyi, Gábor
Egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Veszprém Beatrix Éva Balogh
Dátum: 14 Okt 2019 10:18
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 08:30
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5100

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet