Tehetségfelismerés és tehetséggondozás kisgyermekkorban

Varga, Zsófia Erzsébet (2019) Tehetségfelismerés és tehetséggondozás kisgyermekkorban. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Varga Zsófia_szakdolgozat_Tehetségfelismerés és tehetséggondozás kisgyermekkorban.pdf] PDF
Varga Zsófia_szakdolgozat_Tehetségfelismerés és tehetséggondozás kisgyermekkorban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (850kB)

Absztrakt (kivonat)

Ezer és ezer gondolat, kérdés kavarog most a fejemben, de még mindig nem tudom, kit is nevezünk igazából tehetségesnek. (Mi is az a tehetség? Ki is tehetséges? Mit értünk tehetséggondozáson? Mikor és hogyan kell fejlesztenünk őket?) Azt gondolom, hogy a szakirodalmak, a saját megfigyeléseim és a kutatásaim hozzásegítenek a kérdések megválaszolásához, s megerősítenek abban, hogy a tehetségígéreteket már az óvodáskorban fel kell ismernünk, és el kell kezdenünk a tehetségnevelésüket, tehetségük kibontakoztatását. Kutatásom célja a tehetségnevelés rövid bemutatása, a tehetségek felfedezésének módja. Az óvodapedagógusok véleményének feltérképezése a tehetségfejlesztésről. A tehetséggondozás, a tehetségfejlesztés fontosságára szerettem volna rávilágítani, a kérdőívet kitöltő és a mélyinterjúban részt vett óvodapedagógusok segítségével. Kutatási módszerként a kérdőíves kutatást és a mélyinterjús kutatást választottam. Kutatásomat két részre bontottam. Kérdőíves kutatást és mélyinterjús kutatást folytattam. Kérdőíves kutatásomat két óvodában végeztem, melybe az óvodapedagógusokat vontam be. A kérdőíveket személyesen vittem el az intézményekbe. A kiadott negyven darab kérdőívből negyven darab kérdőívet kaptam vissza. Mélyinterjút nyolc óvodapedagógussal folytattam. Hipotéziseim segítségével a tehetségígéretekre próbáltam rávilágítani a tehetségígéretek gondozására, az óvoda szerepére a tehetséggondozásban. Kérdőíves és mélyinterjús kutatásom során az óvodai tehetségnevelést céloztam meg feltérképezni. A visszaérkezett kérdőívekből, a mélyinterjús válaszokból arra a következtetésre jutottam, hogy a tehetséggondozás terén még sok az elmaradás, sok a tennivaló. Rengeteg feladata van az óvodapedagógusoknak ezen a téren. Több eszközre, anyagi forrásra, de főleg több időre volna szükség. Megerősödött bennem az a vágy, hogy én, mint óvodapedagógus munkásságom során keressem a lehetőségeket a tehetségek felfedezésére, a tehetségcsírák kibontakoztatása érdekében, hiszen az időben észlelt tehetség a gyermek későbbi sikereinek a megalapozója.

Magyar cím

Tehetségfelismerés és tehetséggondozás kisgyermekkorban

Angol cím

Talent Recognition and Talent Care in Childhood

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kissné Zsámboki, Réka
tudományos és külügyi dékánhelyettes, egyetemi docens

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Zsófia Erzsébet Varga
Dátum: 14 Okt 2019 10:16
Utolsó módosítás: 06 Már 2023 08:04
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5052

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet