Hegedüs, Beatrix (2019) A sajátos nevelés igényű gyermekek integrációja a többségi óvodákba. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
hegedusbeatrix_0418 (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban nagyon divatossá vált az a kifejezés, hogy integráció. Mindenhol azt halljuk, hogy mennyire jó és igenis integrálni kell minden gyermeket a többségi óvodákba. Hangoztatjuk az esélyegyenlőséget. Viszont a legtöbb esetben nem nézzük meg az érem másik oldalát, vagyis arról sokszor elfeledkezünk, hogy jó-e az integrálni kívánt gyermeknek az integráció. Arról pedig még ritkábban esik szó, hogy a többi gyermek és a pedagógus nem szenved-e hátrányt a folyamat során. Gyakorlataim során többször tapasztaltam, hogy sem a tárgyi sem a személyi feltételek nem biztosítottak ahhoz, hogy valóban egy pozitív végkimenetelű együtt nevelésről lehessen beszélni. Érdekesnek tartottam a témát, hogy vajon az óvodapedagógusok hogyan látják ezt a helyzetet és nekik mi a véleményük az egészről. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy a kérdőíveim eredményei is azt mutatják, hogy még nem vagyunk felkészülve az integrációra, így az inklúzíóra sem.
Magyar cím
A sajátos nevelés igényű gyermekek integrációja a többségi óvodákba
Angol cím
Integration of children with special needs into regular nurseries
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Beatrix Hegedüs |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:13 |
Utolsó módosítás: | 15 Szep 2023 06:59 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5007 |
Actions (login required)
Tétel nézet |