A sajátos nevelés igényű gyermekek integrációja a többségi óvodákba

Hegedüs, Beatrix (2019) A sajátos nevelés igényű gyermekek integrációja a többségi óvodákba. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of hegedusbeatrix_0418 (1).pdf] PDF
hegedusbeatrix_0418 (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban nagyon divatossá vált az a kifejezés, hogy integráció. Mindenhol azt halljuk, hogy mennyire jó és igenis integrálni kell minden gyermeket a többségi óvodákba. Hangoztatjuk az esélyegyenlőséget. Viszont a legtöbb esetben nem nézzük meg az érem másik oldalát, vagyis arról sokszor elfeledkezünk, hogy jó-e az integrálni kívánt gyermeknek az integráció. Arról pedig még ritkábban esik szó, hogy a többi gyermek és a pedagógus nem szenved-e hátrányt a folyamat során. Gyakorlataim során többször tapasztaltam, hogy sem a tárgyi sem a személyi feltételek nem biztosítottak ahhoz, hogy valóban egy pozitív végkimenetelű együtt nevelésről lehessen beszélni. Érdekesnek tartottam a témát, hogy vajon az óvodapedagógusok hogyan látják ezt a helyzetet és nekik mi a véleményük az egészről. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy a kérdőíveim eredményei is azt mutatják, hogy még nem vagyunk felkészülve az integrációra, így az inklúzíóra sem.

Magyar cím

A sajátos nevelés igényű gyermekek integrációja a többségi óvodákba

Angol cím

Integration of children with special needs into regular nurseries

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Pásztor, Enikő
tanársegéd

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Beatrix Hegedüs
Dátum: 14 Okt 2019 10:13
Utolsó módosítás: 15 Szep 2023 06:59
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/5007

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet