Hullám, Laura (2019) Az óvodapedagógus és a logopédus szerepe a kisgyermek nyelv- és beszédfejlesztésében. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_hullámlaura_alv1ni.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (542kB) |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányaim kezdetekor amint betekintést kaptam a fejlesztő, valamint a gyógypedagógiába, érdekelni kezdett a logopédia, a segítés azoknak a gyermekeknek, akik nyelvi nehézségekkel küzdenek. Az óvodában a pedagógusok sokféleképpen fejleszthetik a gyermek beszédét. Rengeteg alkalmat kínálnak az ott töltött mindennapok az anyanyelvi és irodalmi nevelésre. Azonban az óvodáskorú gyermek nevelésében nagy szerepe van a logopédusnak is, amennyiben korrigálásra van szükség. A fejlesztésük akkor válik hatásossá, ha jó kapcsolat alakul ki az óvodapedagógus és a logopédus között. Az együttműködő munka fontosságát fejtem ki dolgozatomban. Kitértek a helyes pedagógusi beszédmintára, a szakember által végzett munka jelentőségére. Szó esik a beszédfejlődésről, a családi háttér fontosságáról, valamint arról is, hogy napjainkban merre halad a beszédrendellenességgel küzdő gyermekek száma.
Magyar cím
Az óvodapedagógus és a logopédus szerepe a kisgyermek nyelv- és beszédfejlesztésében.
Angol cím
The kindergarten teacher's and the speech therapist's role in the language and speech development of the child.
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Laura Hullám |
Dátum: | 14 Okt 2019 11:17 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 07:11 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4996 |
Actions (login required)
Tétel nézet |