A támogató környezet hatása a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek fejlődésére

Fábián, Lívia (2019) A támogató környezet hatása a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek fejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Fábián-Lívia_CR11O0.pdf] PDF
Szakdolgozat_Fábián-Lívia_CR11O0.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (4MB)

Abstract

Szakdolgozatomban egy általános iskolás beilleszkedési tanulási magatartási nehézséggel küzdő fiúgyermek fejlődését vizsgáltam meg. Munkám elméleti részében szólok a tanulási nehézségek okairól, tüneteiről, a Pedagógiai Szakszolgálat vizsgálatáról, a fejlesztőpedagógus munkáját, a fejlesztések tartalmát, illetve a szorosan kapcsolódó törvényi szabályozásokat, rendeleteket mutatom be. Vizsgálatomban áttekintést adok a gyermek anamnesztikus életéről, fejlesztéséről, osztályfőnöke, édesanyja által és megfigyeléseimből mutatom be a fiú fejlődését. Vizsgálatom célja az volt, hogy feltárjam, a gyermek tanulásában-viselkedésében fejlődésnek indul-e a kellően segítő, támogató családi légkörben és megértő pedagógusi attitűd mellett elfogadó osztályközösségben. Vizsgálatom elvégzéséhez többféle módszert választottam: interjú és célzott beszélgetések az anyával, a gyermekkel, célzott beszélgetések és becslő skála az osztályfőnökkel, illetve különböző helyzetekben történő megfigyelések a gyermekről. Hipotéziseim beigazolódtak. A gyermekről összegyűjtött különböző információk feldolgozása alapján azokat a következtetéseket vonhattam le, hogy a kellően segítő, támogató családi légkörben és megértő pedagógusi attitűd mellett elfogadó osztályközösségben, a gyermek tanulásában-viselkedésében fejlődésnek indult.

Hungarian Title

A támogató környezet hatása a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő gyermek fejlődésére

English Title

The impression of the supporting environment for the child who has problem with integration, learning and difficulty with attitude

Institution

University of Sopron

Faculty

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Institute/Establishment/Department

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Specialization

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Supervisor(s)

Témavezető neve
grading, academic degree, institution
Email
Závoti, Józsefné
Egyetemi docens

Item Type: Thesis
Depositing User: Lívia Fábián
Date Deposited: 14 Oct 2019 11:15
Last Modified: 22 Sep 2023 07:19
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4906

Actions (login required)

View Item View Item