Tanuljunk tanulni! – Szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságainak vizsgálata

Salamonné Szalay, Andrea Anna (2019) Tanuljunk tanulni! – Szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságainak vizsgálata. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_salamonneszalayandreaanna_G836S9.pdf] PDF
szakdolgozat_salamonneszalayandreaanna_G836S9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat 15-16 éves szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságait vizsgálja önálló tanulásuk során kérdőíves felmérés módszerével. Célja, hogy feltárja és megismertesse a tanulók tanulási szokásait, stratégiáit, bemutassa a felkészülési formákat, vizsgálja a tanulási sajátosságokban tetten érhető életkori sajátosságokat továbbá az önismereti, motivációs és tanulásmódszertani technikák megismerésére irányuló igényt. A szakirodalmi áttekintő után, hipotézisek mentén a kérdőív összeállítása és kitöltése után az adatok rögzítését, összevetését és ábrázolását követően a dolgozat bemutatja a vizsgálat eredményeit. A kutatás felhívja a figyelmet a helyes tanulási szokások kialakítására, a deficitekre, nagy hangsúlyt fekteteve az önálló tanulási tevékenységre, ugyanis a szokások befolyásolják a teljesítményt és a személyiség kibontakozását. Fókuszba helyezi az értelemgazdag tanulást, vizsgálja a tanulók egyéni módszeregyütteseit, a stratégiai dominanciát. Az életkori sajátosságok tükrében felhívja a figyelmet az önálló tanulás fejlesztésére, ami hatékonyabb tanulást eredményez, hiszen a vizsgált korosztály szokásrendszere megkérdőjelezi az eredményes tanulást. A tanulási képesség folyamatos fejlesztése meghatározó a tanulási-tanítási folyamatban, a vizsgált tanulók válaszai szerint is lényeges a középiskolában az együttműködést és magát a tanulást is megtanítani. A kutatás rávilágít arra, hogy szükség és igény is van középiskolában a tanulás tanulására. Megtanulni tanulni, dolgozni és másokkal együtt dolgozni aktivitást, cselekvést igénylő feladat, mely tanulói tevékenység nélkül megvalósíthatatlan. A tanulásmódszertani képzés hozzájárul ahhoz, hogy a fiatal felnőtté válva élethosszig alkalmassá váljon az önfejlesztésre és a tanulásra.

Magyar cím

Tanuljunk tanulni! – Szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságainak vizsgálata

Angol cím

Learn to learn! – Investigation of learning specialties focused on vocational secondary school students

Intézmény

Soproni Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete

Szak

BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bodnár, Gabriella
egyetemi docens, PhD.

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Andrea Anna Salamonné Szalay
Dátum: 14 Okt 2019 11:15
Utolsó módosítás: 21 Feb 2023 14:49
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4896

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet