Salamonné Szalay, Andrea Anna (2019) Tanuljunk tanulni! – Szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságainak vizsgálata. Egyéb, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
| ![[thumbnail of szakdolgozat_salamonneszalayandreaanna_G836S9.pdf]](http://diploma.uni-sopron.hu/style/images/fileicons/application_pdf.png) | PDF szakdolgozat_salamonneszalayandreaanna_G836S9.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) | 
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat 15-16 éves szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságait vizsgálja önálló tanulásuk során kérdőíves felmérés módszerével. Célja, hogy feltárja és megismertesse a tanulók tanulási szokásait, stratégiáit, bemutassa a felkészülési formákat, vizsgálja a tanulási sajátosságokban tetten érhető életkori sajátosságokat továbbá az önismereti, motivációs és tanulásmódszertani technikák megismerésére irányuló igényt. A szakirodalmi áttekintő után, hipotézisek mentén a kérdőív összeállítása és kitöltése után az adatok rögzítését, összevetését és ábrázolását követően a dolgozat bemutatja a vizsgálat eredményeit. A kutatás felhívja a figyelmet a helyes tanulási szokások kialakítására, a deficitekre, nagy hangsúlyt fekteteve az önálló tanulási tevékenységre, ugyanis a szokások befolyásolják a teljesítményt és a személyiség kibontakozását. Fókuszba helyezi az értelemgazdag tanulást, vizsgálja a tanulók egyéni módszeregyütteseit, a stratégiai dominanciát. Az életkori sajátosságok tükrében felhívja a figyelmet az önálló tanulás fejlesztésére, ami hatékonyabb tanulást eredményez, hiszen a vizsgált korosztály szokásrendszere megkérdőjelezi az eredményes tanulást. A tanulási képesség folyamatos fejlesztése meghatározó a tanulási-tanítási folyamatban, a vizsgált tanulók válaszai szerint is lényeges a középiskolában az együttműködést és magát a tanulást is megtanítani. A kutatás rávilágít arra, hogy szükség és igény is van középiskolában a tanulás tanulására. Megtanulni tanulni, dolgozni és másokkal együtt dolgozni aktivitást, cselekvést igénylő feladat, mely tanulói tevékenység nélkül megvalósíthatatlan. A tanulásmódszertani képzés hozzájárul ahhoz, hogy a fiatal felnőtté válva élethosszig alkalmassá váljon az önfejlesztésre és a tanulásra.
Magyar cím
Tanuljunk tanulni! – Szakgimnáziumi tanulók tanulási sajátosságainak vizsgálata
Angol cím
Learn to learn! – Investigation of learning specialties focused on vocational secondary school students
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Társadalom-, Szociális és Kommunikációtudományok Intézete
Szak
BPK - Gyermekintézmények szakmai fejlesztése pedagógus-szakvizsgára felkészítő szak (PSZV)
Témavezető(k)
| Mű típusa: | Szakdolgozat | 
|---|---|
| Felhasználói azonosító szám (ID): | Andrea Anna Salamonné Szalay | 
| Dátum: | 14 Okt 2019 11:15 | 
| Utolsó módosítás: | 21 Feb 2023 14:49 | 
| URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4896 | 
Actions (login required)
|  | Tétel nézet | 
 
        
