HORVÁTNÉ SZEGH, ZSÓFIA (2019) AZ ÓVODAKEZDÉS NEHÉZSÉGEI, MEGOLDÁSAI PEDAGÓGUSI ÉS SZÜLŐI SZEMMEL. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
SzeghZS.végleges_pdf.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Minden kezdet nehéz. Az óvodáztatás és óvodakezdés, mint hazai mint külföldi viszonylatban sok változáson esett át. A kezdeti szigorú szabályok szerinti „kisiskolákat” felváltották a kornak megfelelő gyermeknevelő helyek, intézmények. Az úttörők nehéz feladatokat megvalósítva igyekeztek minden korban megfelelő és igényes nevelést biztosítani. Így van ez a mai napon is. A legfontosabb szempont most is a gyermekek életkori sajátosságait figyelembe vevő minőségi nevelés biztosítása. A sikeres óvodakezdés megvalósítása a szülők és pedagógusok számára egyaránt nagy felkészültséget kívánó feladat. Magát az óvodakezdés eseményeit máshogy látja egy szülő és egy pedagógus. Épp ezért a szülőknek és a pedagógusoknak együtt kell működni, minden problémát közösen kell megoldani. A pedagógusnak és szülőnek partnernek kell lenniük, hiszen a gyermek fejlődése ezt kívánja meg. A pedagógusoknak sokféle elvárásnak kell megfelelni, ahhoz a feladatukat szakszerűen, biztonsággal tudják ellátni. Ez azért is fontos mivel a szülők már nem az intézményt, hanem óvodapedagógust választanak, mikor gyermekük óvodába készül. Ezért az óvodapedagógusi hivatás nagy felkészültséget és szakmai elhivatottságot kíván.
Magyar cím
AZ ÓVODAKEZDÉS NEHÉZSÉGEI, MEGOLDÁSAI PEDAGÓGUSI ÉS SZÜLŐI SZEMMEL
Angol cím
THE DIFFICULIIES AND SOLUTIONS OF STARTING KINDERGARTEN FROM THE PERSPECTIVE OF TEACHER AND PARENT
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | ZSÓFIA HORVÁTHNÉ SZEGH |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:03 |
Utolsó módosítás: | 06 Már 2023 07:55 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4871 |
Actions (login required)
Tétel nézet |