Horváth, Barbara (2019) A gyermekek meserajzaiban megjelenő motívumok és azonosulások nemek szerinti komplex vizsgálata. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.
PDF
szakdolgozat_horváthbarbara_ku25ek.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat célja az óvodáskorú gyermekek meserajzaiban megjelenő nemi különbségek vizsgálata. A dolgozat kitér a gyermeki képzelet és gondolkodás alapvető sajátosságaira, a népmesék eredetére és a mese szerepére a gyermek életében, valamint a rajzfejlődés különböző szakaszaira, azok sajátosságaira és a gyermekrajzokban megjelenő leggyakoribb szimbólumokra. A kutatás elsősorban arra irányul, hogy feltárja a gyermekek meserajzaiban fellelhető alapvető különbségeket, melyek a gyermekek neméhez kapcsolhatók. Megvizsgálja, hogy egy adott mese meghallgatása után elkészült meserajzokon mely motívumok, milyen gyakorisággal jelennek meg a fiú- és a lánygyermekek rajzaiban. Feltárja a gyermekek kedvenc és leginkább elutasított mesei karaktereit, valamint betekintést nyújt a gyermekek által választott azonosulási mintákba. Vizsgálja a mesei konfliktushelyzet és a leggyakrabban ábrázolt mesei jelenetek előfordulását. A szakdolgozat hasznos lehet azok számára, akik érdeklődnek a gyermekrajzokban megjelenő motívumok, nemi különbségek, valamint a rajz és a mese kapcsolata iránt.
Magyar cím
A gyermekek meserajzaiban megjelenő motívumok és azonosulások nemek szerinti komplex vizsgálata
Angol cím
A gender-based complex investigation of tale elements and characters to identify with in children's drawings
Intézmény
Soproni Egyetem
Kar
Tanszékcsoport/intézet
BPK - Neveléstudományi és Pszichológiai Intézet
Szak
Témavezető(k)
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | Barbara Horváth |
Dátum: | 14 Okt 2019 10:03 |
Utolsó módosítás: | 22 Szep 2023 09:24 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4862 |
Actions (login required)
Tétel nézet |