A lovaglás jótékony hatásai az óvodáskorú gyermekek fejlődésére

Czanekné Tanka, Anna (2019) A lovaglás jótékony hatásai az óvodáskorú gyermekek fejlődésére. BA/BSc, Benedek Elek Pedagógiai Kar.

[thumbnail of szakdolgozat_czaneknétankaanna_S7L838.pdf] PDF
szakdolgozat_czaneknétankaanna_S7L838.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Ebben a modern, digitalizált világban nagyon sok időt töltenek a gyermekek már egészen kiskoruktól kezdve a televízió, számítógép előtt görnyedve, ami mind az aktivitásukat csökkenti, mind rossz testtartás kialakulásához, képességek fejletlenségéhez vezet. A kor diktálta tempó, a rohanó világ, a természet visszaszorulása egyre kevesebb lehetőséget nyújt a gyermekek számára mind időben, mind térben a különböző mozgások gyakorlására, mely alapvetően és nélkülözhetetlenül szükséges harmónikus testi-lelki fejlődésükhöz. Szakdolgozatom első felében a ló fejlődéstörténeti kialakulását, évszázadokon át alakuló kapcsolatát az emberrel, hasznosítását s napjainkban betöltött szerepét szeretném bemutatni. Valamint az óvodáskorú gyermekek testi képességeinek fejlődését, alakulását magával a lóval, mint élőlénnyel való ismerkedést, kapcsolatot, ennek jótékony hatásait a fizikális, mentális területekre. Kutatásom célja bemutatni, hogy a kiskorban megkezdett, rendszeres lovaglás azontúl, hogy mozgásforma lévén természetes velejárójaként erősíti a gyermekek fizikai képességeit, támogatja izomfejlődésüket, erőnlétükre pozitív hatással van, számos más területre is kihat. Érinti a gyermekek szociális, emocionális, kommunikációs, kognitív képességeit, befolyásolja magatartásukat. S hogy ez a megannyi fejlesztési lehetőséget magában foglaló sport bekerülhet-e az óvodások mindennapjaiba, annak bizony különböző feltételei vannak, és ezek a feltételek egyben az akadályai is. Ez a mozgásforma mind a kognitív, mind a szociális, mind az emocionális területekre, s a gyermekek magatartására is pozitívan, jótékonyan hat. Ahhoz, hogy a lovaglás, mint a lovas szakemberek által elismert, az óvodapedagógusok által támogatott, fejlesztő hatással bíró mozgásforma bekerüljön ennek a korosztálynak a mindennapjaiba, e cél elérése érdekében meggyőződésem, hogy szükség van az összefogásra, magasabb szintű, akár állami szervezésre

Magyar cím

A lovaglás jótékony hatásai az óvodáskorú gyermekek fejlődésére

Angol cím

The beneficial effects of horse riding for the development of kindergarden children

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Benedek Elek Pedagógiai Kar

Tanszékcsoport/intézet

BPK - Művészeti és Sporttudományi Intézet

Szak

BPK - Óvodapedagógus (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Baloghné Bakk, Adrienn
egyetemi docens, PhD

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): Anna Czanekné Tanka
Dátum: 14 Okt 2019 09:24
Utolsó módosítás: 21 Feb 2023 13:06
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4845

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet