Autóipari trendek a minőségügyi szolgáltatások tükrében

Nagy, Gergely (2018) Autóipari trendek a minőségügyi szolgáltatások tükrében. MA/MSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of Autóipari trendek a minőségügyi szolgáltatások tükrében.pdf] PDF
Autóipari trendek a minőségügyi szolgáltatások tükrében.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg. Embargo lejáratának dátuma: 2033

Download (3MB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom során a Formel D multinacionális, autóipari minőségügyi szolgáltatá-sokra specializálódott vállalatot mutatom be. A vállalat szolgáltatásainak bemutatása so-rán ismertetem annak versenystratégiáját és a piacvezető pozíció elérésének eszközeit. A 25 éve kisvállalkozásként induló egység mára a világ 20 országában nyújt ma-gas szintű szolgáltatást, lefedve az autóipar teljes értékláncát, ezzel kiemelkedve ver-senytársai közül. Néhány példán keresztül bemutatásra kerül a vállalat megkülönböztető stratégiája, ahogyan azt a gyakorlatban alkalmazza. Az elmúlt években a piacvezető pozíció megtartása folyamatos, szoros együttmű-ködést és fejlődést követelt meg az autógyártókkal. Az utóbbi 1-2 év autóipari trendjei azonban új kihívások elé állították a vállalatot. A felgyorsult fejlődés és új szereplők felbukkanása arra kényszeríti a cégcsoportot, hogy nagy erőforrásokat fektessen a digi-talizációba és a két évtized alatt kiépített szolgáltatási portfoliójának felülvizsgálatába valamint annak új területekre történő kiterjesztésébe. A Formel D cégcsoport bemutatása mellett kitérek a magyarországi leányvállalat sajátos helyzetére is. Az elmúlt másfél év pozitív változásokat hozott a hazai cég életé-ben, de ha hasonló piaci erőt kíván képviselni, mint a németországi anyavállalat vagy a cégcsoport, akkor a megszerzett pozíció fenntartása mellett komoly erőforrásokat kell a fejlesztésre fordítani, ami összhangban van az anyavállalat megújuló irányvonalával.

Magyar cím

Autóipari trendek a minőségügyi szolgáltatások tükrében

Angol cím

Automotive trends from the aspect of quality management services

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email

Helyi kari azonosító

KBL-18/09

Mű típusa: Diplomadolgozat (MA/MSc)
Felhasználói azonosító szám (ID): Gergely Nagy
Dátum: 13 Feb 2019 13:00
Utolsó módosítás: 20 Szep 2023 06:17
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4701

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet