A betegszervezetek kommunikációja ¬ a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez a betegszervezetek kommunikációja ¬ a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez

Szücs Lívia, (2015) A betegszervezetek kommunikációja ¬ a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez a betegszervezetek kommunikációja ¬ a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez. Other, Közgazdaságtudományi Kar.

[img] PDF
Szerzoi_nyilatkozat_Szucs Livia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (123Kb)

Abstract

A dolgozat célja a Magyarországon működő betegszervezetek szerepének meghatározása és e szerep kommunikációs stratégiák fejlesztésével való megerősítése. Ennek lehetőségeit a tanulmány négy kiválasztott onkológiai betegszervezet (Magyar Rákellenes Liga, Onkohematológiai Alapítvány, Gyógyulj Velünk Egyesület és Mályvavirág Alapítvány) működésének vizsgálata alapján vázolja fel. A kutatás körüljárja a betegszervezetek jogi formájának lehetőségeit, melynek sze-repe azért fontos, mert a rosszul megválasztott jogi forma miatt a betegszervezetek pályá-zati pénzektől eshetnek el. Ezt követően a dolgozat sorra veszi a betegszervezetekkel kapcsolatban álló partne-reket (stakeholdereket) és a hozzájuk kötődő kommunikációs viszonyokat. Az érdekképvi-seletben, az egészségügyi ellátásban, a betegek informálásában, a rehabilitációban, a meg-előzésben és az egészségre nevelésben vállalt szerepük a betegszervezetektől szerteágazó kommunikációs tevékenységet követel meg. A kutatás tanúsága szerint a kommunikáció különböző területein az egyes betegszervezetek eltérő hatékonysági fokot érnek el. A dol-gozat a kommunikációs lehetőségek fejlesztését nemzetközi példák alapján vizsgálja meg. A kutatás célja kidolgozni a stakeholderekkel való kommunikáció fejlesztését, ami a támogatók és támogatások megszerzése szempontjából 22-es csapdájában lévő betegszer-vezetek finanszírozási problémájára kínál megoldást. A fiatal szervezetek nem rendelkez-nek anyagi forrással, hogy az adó 1%-áért induló küzdelemben esélyük lenne felvenni a harcot az ismert nevű betegszervezetekkel, így elengedhetetlen számukra a kommunikáció fejlesztése a publicitásuk növelésére. A tanulmány bemutat egy fiatal, „start-up” betegszervezet számára készített hatás-növelő programot, a Mályvavirág Alapítványt mintául véve. A program a betegszervezet stakeholdereinek 4 csoportjának 2-2 képviselője által adott válaszait dolgozza fel egy kér-dőíves „imázsépítő” kutatás segítségével. Az imázskutatás és a SWOT-analízis eredményeire épülő hatásnövelő program célja, ahogy nevében is benne van, a betegszervezetek kommunikációs hatásának növelése. Ehhez első lépésben a stakeholderek prioritásainak pontosabb megismerése szükséges. Erre építve azután kidolgozhatók a kommunikációs stratégiákra vonatkozó konkrét javaslatok. Ezek megvalósítása révén várható, hogy a betegszervezetek növelni tudják a velük kapcsolatban álló stakeholderekkel az együttműködés szintjét.

Magyar cím

A betegszervezetek kommunikációja ¬ a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez a betegszervezetek kommunikációja ¬ a mályvavirág alapítvány imázsépítése és hatás-növelése kommunikációs céljai eléréséhez

Angol cím

Communication of Patients Organizations – Image and Effectiveness Development for Mályvavirág Foundation

Institution

Nyugat-magyarországi Egyetem

Faculty

Közgazdaságtudományi Kar

Tanszékcsoport/intézet

KTK - Közgazdasági és Módszertani Intézet

Specialization

KTK - Egészségügyi szóvivő és kommunikációs szakirányú továbbképzés (PG)

Témavezető(k)

Témavezető neveBeosztás, tudományos fokozat, intézményEmail
G. Németh György, UNSPECIFIEDgngy@gngy.eu

Local id

KSZ-1563

Item Type: Szakdolgozat
Depositing User: Szücs Lívia
Date Deposited: 2015. May. 18. 11:02
Last Modified: 2015. Jun. 11. 10:08
URI: http://diploma.nyme.hu/id/eprint/47

Actions (login required)

View Item View Item