Herszényi, dr. Tamás (2018) Egy új, innovatív kontaktlencse piaci bevezetésének lehetőségei - üzleti terv. Egyéb, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBL-18_08.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A tisztánlátás igénye egyidős az emberiséggel, a szó valódi és átvitt értelmében egyaránt! A világon sok tízmillió ember hord kontaktlencséket, ugyanakkor a modern ember elképesztően sok időt tölt el számítástechnikai eszközök monitorának nézésével, aminek a káros hatásait összefoglaló névvel Computer Vision Syndrome-nek nevezik. Sajnálatos módon a lencseviselőket fokozottan érinthetik ennek a betegségnek a szemészeti tünetei. A Computer Vision Syndrome a XXI. század egyik legfőbb civilizációs ártalma! Egyre többet töltünk monitor előtt, de nincs ehhez megfelelő kontaktlencse a piacon! A különböző számítástechnikai eszközök fejlődésével megnövekedett monitorhasználati idő okozta hatásokhoz a szemünk nem képes alkalmazkodni, míg a különféle látáskorrekciós eszközök fejlődése nem tud lépést tartani azzal. Kijelenthető, hogy az IT eszközök fejlődésének üteme messze meghaladta a kontaktológiáét, ami egyszerre okoz szakmai, egészségügyi és üzleti problémákat is. A kontaktlencse ipar két legnagyobb problémája az innováció hiánya, és az ún. paralel trade. Előbbi fékezi a piaci növekedést, utóbbi miatt pedig az egész ágazat jövedelmezősége romlik. A paralel trade alatt a kontaktlencséknek sokszor irreálisan alacsony áron történő internetes megvásárlását értjük, ill. azt a jelenséget, hogy egy gyártó a hagyományos nagykereskedők és azokon keresztül a magánoptikák helyett közvetlenül az internetes webáruházakat üzemeltető viszonteladóknak adja el a termékeit, akik aztán kiszolgálják a lencseviselőket, miközben a szakembereket is foglalkoztató hagyományos optikai üzletek ilyen módon gyakorlatilag kimaradnak a disztribúciós láncolatból. A paralel trade nem kívánatos árversenyt generál, (orvos)szakmailag kifogásolható gyakorlat, hiszen a netes vásárlók nagyon gyakran szemészorvosi vizsgálat és kontroll nélkül viselnek kontaktlencsét; veszélyes lehet a hamis termékek miatt, elviszi a vásárlókat az optikákból; végül pedig rontja a lencseviselésről kialakított képet és az iparági kilátásokat. A piacon óriási lehetőséget jelenthet egy olyan új lencse, amely megfelel a modern kor kihívásainak, és amelyet nem lehet/nem érdemes (!) az interneten beszerezni. A dolgozatban egy fiktív vállalat fiktív, új kontaktlencséje bevezetésének üzleti lehetőségét mutatom be, mely megoldást jelenthet mindkét problémára! Mindeközben röviden áttekintem a kontaktlencsék történetét, a nemzetközi és hazai kontaktlencse piac helyzetét, majd egy általam elvégzett fogyasztói kutatáson alapuló igény- és keresletfelméréssel is alátámasztva mutatom be az új fejlesztésű kontaktlencse bevezetésének újszerű, és az általában megszokottól eltérő lehetőségét.
Magyar cím
Egy új, innovatív kontaktlencse piaci bevezetésének lehetőségei - üzleti terv
Angol cím
Opportunities of the launch of a new, innovative contact lens - business plan
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Üzleti Tudományok Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Executive MBA szakirányú továbbképzés (PG)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBL-18/08
Mű típusa: | Diplomadolgozat (Egyéb) |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | dr. Tamás Imre Herszényi |
Dátum: | 13 Feb 2019 13:00 |
Utolsó módosítás: | 21 Feb 2023 14:00 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4691 |
Actions (login required)
Tétel nézet |