A kommunikációs evolúció hajnalán: A közösségi média és a fogyasztói magatartás összefüggései az élelmiszer-kiskereskedelem példáján

Kramarics, Gergő (2018) A kommunikációs evolúció hajnalán: A közösségi média és a fogyasztói magatartás összefüggései az élelmiszer-kiskereskedelem példáján. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).

[thumbnail of KBAN-18_44.docx] PDF
KBAN-18_44.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg

Download (7MB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen dolgozatban a fogyasztói magatartás és a közösségi média trendjei közötti összefüggések kerülnek vizsgálat alá. A fogyasztói magatartás a közösségi média térhódításával változásokon megy keresztül. Azonban felvetődik a kérdés: Melyek azok a magatartásformák, igények, amelyek meg-határozóak, ha az online világot tekintjük? Erre a kérdésre ad választ jelen kutatás a magyar fogyasztókra vonatkozóan. Az első részben a fogyasztói magatartás és a közösségi média legfontosabb alapvetései, alapelvei magyar- és külföldi szakirodalmak valamint internetes források segítségével kerülnek bemutatásra. Ugyanebben a részben a két téma közötti összefüggések bemutatása is megtörténik A szóbeszédmarketing és annak jelen korunkban végbemenő evolúciója a következő téma, mely megmutatja, hogy napjainkban milyen nemű változás megy végbe az emberek által kreált reklámban. Ezután a mélyinterjúk által a fogyasztók válaszaival egy specifikusabb vizsgálat megy végbe a közösségi média világában tanusított magatartás mélyebb mozgatórugóira vonatkozóan, leginkább a közösségi média tartalomra és az elektronikus szóbeszédmarketingre helyezve a hangsúlyt. Bebizonyosodott, hogy az elektronikus szóbeszédmarketing a közösségi platformokat tekintve leginkább kommenteken keresztül mutatkozik meg, valamint az emberek a válla-latok felől leginkább törődésre, emberiességre vágynak a Facebookon. A vállalati mélyinterjúk során kiderült, hogy a vállalatok kevés pénzt és erőforrást allokálnak a közösségi médiában rejlő lehetőségekhez képest. A kérdőíves kutatási módszert kiaknázva egy általános fogyasztói vélemény kerül bemutatásra a magyar élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok online tevékenységéről. Továbbá hipotézisvizsgálat is megjelenik a magyar fogyasztók közösségi média használatára vonatkozóan. A kérdőíves eredmények megmutatták, hogy a generációk közötti különbségek csökkentek, a tartalomra vonatkozó igények leginkább az akciók, árak és alapvető információk kommunikálásában merülnek ki és különbségek tapasztalhatók a nemek, generációk között.

Magyar cím

A kommunikációs evolúció hajnalán: A közösségi média és a fogyasztói magatartás összefüggései az élelmiszer-kiskereskedelem példáján

Angol cím

The dawn of communication evolution: The context of social media and consumer behaviour in the example of food retail trade

Intézmény

Nyugat-magyarországi Egyetem

Kar

Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)

Tanszékcsoport/intézet

x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)

Szak

LKK - Nemzetközi gazdálkodás alapszak (BA)

Témavezető(k)

Témavezető neve
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Mészáros, Katalin
egyetemi docens
Koloszár, László
egyetemi docens

Helyi kari azonosító

KBAN-18/44

Mű típusa: Szakdolgozat
Felhasználói azonosító szám (ID): hallgató Gergő Kramarics
Dátum: 04 Dec 2018 09:35
Utolsó módosítás: 12 Szep 2023 08:50
URI: http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4649

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet