Kramarics, Gergő (2018) A kommunikációs evolúció hajnalán: A közösségi média és a fogyasztói magatartás összefüggései az élelmiszer-kiskereskedelem példáján. BA/BSc, Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar).
PDF
KBAN-18_44.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP-kről nyitható meg Download (7MB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozatban a fogyasztói magatartás és a közösségi média trendjei közötti összefüggések kerülnek vizsgálat alá. A fogyasztói magatartás a közösségi média térhódításával változásokon megy keresztül. Azonban felvetődik a kérdés: Melyek azok a magatartásformák, igények, amelyek meg-határozóak, ha az online világot tekintjük? Erre a kérdésre ad választ jelen kutatás a magyar fogyasztókra vonatkozóan. Az első részben a fogyasztói magatartás és a közösségi média legfontosabb alapvetései, alapelvei magyar- és külföldi szakirodalmak valamint internetes források segítségével kerülnek bemutatásra. Ugyanebben a részben a két téma közötti összefüggések bemutatása is megtörténik A szóbeszédmarketing és annak jelen korunkban végbemenő evolúciója a következő téma, mely megmutatja, hogy napjainkban milyen nemű változás megy végbe az emberek által kreált reklámban. Ezután a mélyinterjúk által a fogyasztók válaszaival egy specifikusabb vizsgálat megy végbe a közösségi média világában tanusított magatartás mélyebb mozgatórugóira vonatkozóan, leginkább a közösségi média tartalomra és az elektronikus szóbeszédmarketingre helyezve a hangsúlyt. Bebizonyosodott, hogy az elektronikus szóbeszédmarketing a közösségi platformokat tekintve leginkább kommenteken keresztül mutatkozik meg, valamint az emberek a válla-latok felől leginkább törődésre, emberiességre vágynak a Facebookon. A vállalati mélyinterjúk során kiderült, hogy a vállalatok kevés pénzt és erőforrást allokálnak a közösségi médiában rejlő lehetőségekhez képest. A kérdőíves kutatási módszert kiaknázva egy általános fogyasztói vélemény kerül bemutatásra a magyar élelmiszer-kiskereskedelmi vállalatok online tevékenységéről. Továbbá hipotézisvizsgálat is megjelenik a magyar fogyasztók közösségi média használatára vonatkozóan. A kérdőíves eredmények megmutatták, hogy a generációk közötti különbségek csökkentek, a tartalomra vonatkozó igények leginkább az akciók, árak és alapvető információk kommunikálásában merülnek ki és különbségek tapasztalhatók a nemek, generációk között.
Magyar cím
A kommunikációs evolúció hajnalán: A közösségi média és a fogyasztói magatartás összefüggései az élelmiszer-kiskereskedelem példáján
Angol cím
The dawn of communication evolution: The context of social media and consumer behaviour in the example of food retail trade
Intézmény
Nyugat-magyarországi Egyetem
Kar
Lámfalussy Sándor Közgazdaságtudományi Kar (volt Közgazdaságtudományi Kar)
Tanszékcsoport/intézet
x - ARCHIV KTK - Nemzetközi és Regionális Gazdaságtani Intézet (megszűnt: 2021.06.30.)
Szak
LKK - Nemzetközi gazdálkodás alapszak (BA)
Témavezető(k)
Helyi kari azonosító
KBAN-18/44
Mű típusa: | Szakdolgozat |
---|---|
Felhasználói azonosító szám (ID): | hallgató Gergő Kramarics |
Dátum: | 04 Dec 2018 09:35 |
Utolsó módosítás: | 12 Szep 2023 08:50 |
URI: | http://diploma.uni-sopron.hu/id/eprint/4649 |
Actions (login required)
Tétel nézet |